روزانه یک گرم کمتر نمک بخورید تا سکته نکنید



نمک,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
یک مطالعه جدید نشان داده که کاهش مصرف ۱ گرم نمک در روز ممکن است خطر بیماری قلبی و سکته مغزی را کاهش دهد.

به‌گزارش Medical News Today بر اساس مطالعه جدیدی که در مجله BMJ Nutrition Prevention & Health منتشر شده است، مدل‌های کامپیوتری نشان می‌دهند که کاهش مصرف نمک تنها به میزان ۱ گرم در روز، می‌تواند تا سال ۲۰۳۰ جان ۴ میلیون نفر را در چین نجات دهد. با توجه به بزرگی جمعیت چین، این امر فواید زیادی برای سلامت جهانی به‌همراه خواهد داشت.

 

دکتر مونیک تان از دانشگاه کوئین‌مری لندن سرپرستی این مطالعه را به عهده داشته است. او و همکارانش از مدل‌سازی کامپیوتری برای تعیین تاثیر کاهش مصرف نمک در شهروندان چینی استفاده کردند.

 

مدل‌سازی مطالعه نشان داد که کاهش مصرف نمک به میزان ۱ گرم در روز می‌تواند میانگین فشار خون سیستولیک را ۱.۲ میلی‌متر بر جیوه کم کرده و خطر ابتلا به بیماری ایسکمیک قلبی را تا ۴ درصد و خطر سکته مغزی را تا ۶ درصد کاهش دهد.

 

نمک که همچنین به‌عنوان کلرید سدیم شناخته می‌شود، بخشی ضروری از رژیم غذایی است. نمک به‌طور طبیعی در برخی غذاها مانند شیر وجود دارد. این ماده معدنی به دلایل زیادی مهم است، از جمله اینکه به تعادل سطح مایعات در بدن کمک می‌کند.

 

طبق گفته دانشمندان دانشکده بهداشت عمومی هاروارد، بدن انسان برای هدایت تکانه‌های عصبی، انقباض و شل‌کردن عضلات و حفظ تعادل مناسب آب و مواد معدنی به مقدار کمی سدیم نیاز دارد.

 

طبق دستورالعمل‌های غذایی، افراد ۱۴ ساله و بالاتر می‌توانند روزانه ۲ هزار و ۳۰۰ میلی‌گرم سدیم مصرف کنند. مصرف بیش از حد نمک می‌تواند باعث مشکلات سلامتی مانند سنگ کلیه، افزایش فشار خون و بیماری قلبی شود. به گفته انجمن قلب آمریکا، مصرف بیش از حد نمک خطر ابتلا به بیماری‌های زیر را افزایش می‌دهد:

 

بزرگ‌شدن عضله قلب، سردرد، سکته مغزی، فشار خون بالا، پوکی استخوان، سرطان معده و احتباس آب که می‌تواند منجر به پف‌کردگی، نفخ و افزایش وزن شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------