تشخیص بیماری‌های روانی کشنده با یک تراشه



بیماری‌های روانی,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
یک شرکت سوئیسی اخیرا ادعا کرده که یک تراشه مغزی سه‌بعدی می‌تواند بیماری‌های روانی کشنده را تشخیص دهد. 

به گزارش ایسنا و به نقل از آی ای، یک ریزتراشه سه بعدی ساخته شده توسط یک شرکت سوئیسی به دانشمندان اجازه می‌دهد تا پیچیدگی شبکه‌های سلولی سه بعدی را مطالعه کنند.

 

بر اساس گزارشی که Labiotech.eu در روز سه‌شنبه منتشر کرد، این تراشه سه‌بعدی به مشاهده ساختارهای پیچیده مانند مغز انسان کمک می‌کند.

 

شرکت سوئیسی "3Brain" اعلام کرد که درک چگونگی شکل‌گیری اندام‌ها و نحوه رفتار سلول‌های آنها برای یافتن علل و درمان اختلالات رشدی و همچنین درک برخی بیماری‌ها ضروری است.

 

3Brain با مرکز سوئیسی الکترونیک و میکروتکنولوژی (CSEM) برای ساخت این فناوری سه‌بعدی همکاری کرد.

 

3Brain یک شرکت سوئیسی است که بر توسعه درمان‌های نسل جدید برای درمان اختلالات مغزی تمرکز دارد و CSEM  نیز یک سازمان تحقیقاتی و فناوری خصوصی و غیرانتفاعی سوئیسی با بیش از ۳۵ سال تجربه در توسعه فناوری عمیق است.

 

3Brain ادعا می‌کند که فناوری آن می‌تواند همزمان به هزاران سلول متصل شود و سیگنال‌های زیستی را با سرعت ۲۰ هزار فریم در ثانیه در یک آرایه پیکسلی با تفکیک فضایی پردازش کند. این شرکت همچنین اظهار کرد که رابط‌های الکترونیکی سلولی مانند پچ‌ها و آرایه‌های چند الکترودی با چگالی بالا به دو بعد محدود می‌شوند و در هنگام اندازه‌گیری سیستم‌های مدل سه‌بعدی مانند ارگانوئیدهای مغزی یا بافت‌ها از محدودیت‌های زیادی رنج می‌برند. 3Brain برای غلبه بر این چالش‌ها تلاش کرد تا یک رابط سلول-الکترونیک مبتنی بر فناوری نیمه‌رسانای اکسید فلزی تکمیلی ایجاد کند.

 

ریزتراشه سه‌بعدی CMOS (به نام Accura-3D) مجهز به الکترودهای حسی طلایی است که بر روی هزاران میکروسوزن پوشیده شده با پلیمرهای زیستی نصب شده است.

 

"مائورو گاندولفو" (Mauro Gandolfo)، مدیرعامل و یکی از بنیان‌گذاران 3Brain گفت: آنچه ما واقعا می‌خواهیم، این است که محققان را برای طرح سؤالات بیولوژیکی جدید و جسورانه که تاکنون غیرممکن بوده است، توانمند کنیم.

 

رابط‌های الکترونیکی سلولی ما مفهوم تصویربرداری عملکردی بدون اپتیک را همگی بدون نیاز به نشانگرهای بیولوژیکی، پروتئین‌های فلورسنت یا دستکاری ژنتیکی شبکه‌های سلولی گسترش می‌دهند. با Accura-3D، ما یک راه حل درجه یک ایجاد کردیم که می‌تواند مستقیما به معماری پیچیده بافت‌های سه‌بعدی و ارگانوئیدهای مغز دسترسی داشته باشد.

 

این شرکت بیان کرد که بسیاری از بیماری‌های روانی از جمله صرع و آلزایمر را می‌توان به راحتی با این ریزتراشه جدید تشخیص داد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------