آنتی بیوتیک ها موجب وخامت سرطان پوست می شوند



آنتی بیوتیک ها,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
یک مطالعه روی موش ها نشان داد که آنتی بیوتیک های تخریب کننده میکروبیوم روده ممکن است ملانوما، نوعی سرطان پوست، را بدتر کنند. 

به گزارش مهر به نقل از مدیکال نیوز، محققان رشد تومور ناشی از ملانوما را در استخوان‌های موش‌های تحت درمان با آنتی‌بیوتیک‌های تخریب‌کننده میکروبیوم روده بررسی کردند.

 

آنها دریافتند که تعداد سلول‌های تومور استخوان در موش‌های تحت درمان با آنتی بیوتیک و فاقد میکروبیوم بیشتر از گروه کنترل بدون آنتی بیوتیک بود.

 

محققان همچنین نشان دادند که میکروبیوم روده با انتقال سلول‌های ایمنی از روده به مغز استخوانِ استخوان‌های حامل تومور، رشد تومور استخوان را مهار می‌کند.

 

تسریع رشد تومور استخوان در موش‌ها به دلیل کاهش میکروبیوم ناشی از آنتی بیوتیک نشان می‌دهد که آنتی بیوتیک ها ممکن است به طور بالقوه بر بیماران ملانوما تأثیر منفی بگذارند.

 

ملانوما نوعی سرطان است که زمانی ایجاد می‌شود که سلول‌های پوستی که رنگدانه تیره‌کننده ملانین، ملانوسیت‌ها را تولید می‌کنند، دچار جهش شده و به سرعت شروع به تقسیم می‌کنند. ملانوما می‌تواند به اندام‌های دور مانند استخوان، ریه، کبد و مغز سرایت کند.

 

مطالعه محققان دانشگاه اموری در آتلانتا، در مورد پیامدهای بالقوه مضر درمان‌های آنتی‌بیوتیکی تخریب‌کننده میکروبیوم در بیماران ملانوما هشدار می‌دهد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------