معرفی بهترین داروهای مقابله با کووید ۱۹



 داروهای مقابله با کووید ۱۹,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
در دستورالعمل به روز شده سازمان جهانی بهداشت، اکنون توصیه می شود از داروهای آنتی بادی sotrovimab و casirivimab-imdevimab برای بیماران مبتلا به کووید۱۹ استفاده نکنید. 

به گزارش مهر به نقل از مدیسن نت، تغییر در دستورالعمل‌ها بر اساس شواهد در حال ظهور است که نشان می‌دهد داروهایی که با اتصال به پروتئین خوشه‌ای کروناویروس کار می‌کنند و از آلوده کردن سلول‌ها به ویروس جلوگیری می‌کنند احتمالاً روی انواع سویه های اومیکرون که اکنون در حال گسترش هستند، تأثیری ندارند.

 

این سازمان همچنین توصیه مشروط برای استفاده از داروی ضد ویروسی رمدسیویر در بیماران مبتلا به کووید شدید را ارائه کرد، در حالی که به طور همزمان استفاده از آن را در بیماران مبتلا به کووید بحرانی که حتی جدی‌تر از کووید شدیدتر است، توصیه نمی‌کند.

 

این توصیه در پی نتایج پنج کارآزمایی تصادفی‌سازی‌شده روی ۷۶۴۳ بیمار بود که کمتر از ۱۳ مرگ به ازای هر ۱۰۰۰ بیمار در افراد مبتلا به کووید شدید که رمدسیویر مصرف کرده بودند، را نشان داد. در همین حال، آنها بیش از ۳۴ مرگ به ازای هر ۱۰۰۰ بیمار در میان افرادی که این دارو را مصرف می‌کردند و مبتلا به کووید بحرانی بودند، را یافتند.

 

بیماران مبتلا به کووید شدید و بحرانی می‌توانند یک درمان ترکیبی با استفاده از سه دارو برای درمان آرتریت همراه با کورتیکواستروئیدها دریافت کنند. این سازمان، تجویز ترکیب مسدودکننده‌های گیرنده IL-۶ توسیلیزوماب یا ساریلوماب و بازدارنده باریسیتینیب را توصیه کرد.

 

شواهد کارآزمایی با قطعیت بالا حاکی از مزایای بقای بارسیتینیب در ترکیب با کورتیکواستروئیدها و مسدودکننده‌های گیرنده IL-۶ بود. این سازمان خاطرنشان کرد، با این حال، قیمت بالای آنها ممکن است نابرابری‌های بهداشتی را بدتر کند.

 

رهنمودهای گذشته شامل یک توصیه قوی برای استفاده از nirmatrelvir/ritonavir و یک توصیه مشروط برای molnupiravir برای بیماران پرخطر مبتلا به کووید ۱۹ غیر شدید است.

 

سازمان جهانی بهداشت استفاده از ایورمکتین و هیدروکسی کلروکین را در بیماران مبتلا به کووید ۱۹، صرف نظر از شدت بیماری، توصیه نمی‌کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------