کنترل ضربان قلب با نصب برنامه گوشی پزشکی در گوشی هوشمند



کنترل ضربان قلب,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
محققان کینز کالج لندن در مطالعه اخیرشان از توسعه یک برنامه گوشی پزشکی الکترونیکی خبر داده‌اند که فرد با قرار دادن میکروفون این دستگاه بر روی قفسه سینه می‌تواند بر ضربان قلب خود نظارت داشته باشد. 

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، داشتن برنامه گوشی پزشکی الکترونیکی بر روی گوشی هوشمند می‌تواند راه را برای نظارت از راه دور پزشکان بر قلب بیماران هموار کند. این برنامه که" Echoes" نام دارد، با قرار دادن میکروفون دستگاه بر روی قفسه سینه کاربران کار می‌کند و می‌تواند ضربان قلب و همچنین صدای دریچه‌های بین آن را ضبط کند. می‌توان از دستگاه یاد شده برای تشخیص سوفل قلبی یا فیبریلاسیون دهلیزی استفاده کرد.

 

گوشی پزشکی سنتی در سال ۱۸۱۶ اختراع شد، اکنون و تقریبا بیش از ۲۰۰ سال بعد از اختراع این وسیله، می‌توان تنها گوشی هوشمندی را روی قفسه سینه افراد قرار داد و ضربان قلب را ثبت کرد. اپلیکیشنی که اخیرا توسط گروهی از محققان کینز کالج لندن ساخته شده است، نه تنها صدای اولیه ضربان قلب را ضبط می‌کند، بلکه صداهای بین باز و بسته شدن دریچه‌های آن را نیز ضبط می‌کند.

 

کاربرد اصلی آن می‌تواند نشان دادن سوفل قلب در افراد باشد. سوفل قلب(Heart murmur) به صداهای غیرمعمول قلب گفته می‌شود که در اثر گردش متلاطم خون در بدن ایجاد می‌شود. سوفل قلب معمولا نتیجه تنگ شدن یا نشت داشتن دریچه‌های قلب یا وجود گذرگاه‌های غیرعادی در نزدیکی قلب است که خون در آن‌ها جریان یافته باشد. علاوه بر این دستگاه یاد شده همچنین می‌تواند اطلاعات بیشتری را برای تشخیص فیبریلاسیون دهلیزی ارائه دهد.

 

فیبریلاسیون دهلیزی(Atrial fibrillation) که گاه در پزشکی ای فیب(ِAFib) نیز نامیده می‌شود، شایع‌ترین نوع آریتمی قلبی است که در آن تحریک الکتریکی، مسیر مشخصی را در قلب طی نمی‌کند. فیبریلاسیون دهلیزی که بیشتر با عنوان "ضربان قلب نامنظم" شناخته می‌شود، توسط اکوکاردیوگرام(که می‌تواند در ساعت هوشمند تعبیه شود) تشخیص داده می‌شود، اما این برنامه می‌تواند اطلاعات بیشتری را در آینده ارائه دهد.

 

کنترل ضربان قلب,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی

تحقیقات جدید بر روی برنامه Echoes نشان داده که بیش از ۸۰ درصد از افراد می‌توانند با قرار دادن گوشی خود بر روی قفسه سینه خود، یک ضبط با کیفیت خوب از ضربان قلب خود داشته باشند.  

 

در این مطالعه محققان به تجزیه و تحلیل داده‌های ۱۱۴۸ کاربر که از آن استفاده کردند، پرداختند و دریافتند که افراد بدون توجه به جنسیت یا وزن خود می‌توانند ضربان قلب خود را تشخیص دهند، اگرچه افراد بالای ۶۰ سال کمی بیشتر طول کشید تا به این فناوری عادت کنند.

 

این برنامه همچنین توسط افراد برای نگهداری یادگاری از عزیزان در حال مرگ با ضبط ضربان قلب آنها استفاده می‌شود. این برنامه با مشارکت دانشگاه ماستریخت و یک شرکت خصوصی به نام "Cellule Design Studio" و با نظر مشاوران و بیماران در بنیاد قلب بریتانیا و سازمان قلب کودکان اولینا(ECHO) توسعه یافته است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------