فست فودها؛ دشمن باروری/نرخ ناباروری در کشور در حال نزدیک شدن به ۲۰ درصد است



فست فودها,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
یک متخصص ناباروری گفت: نرخ ناباروری در جهان ۱۳.۸ درصد و در کشور ما در سال های اخیر ۱۵ درصد بوده که اکنون در حال نزدیک شدن به ۲۰ درصد است.

به  گزارش ایسنا  ؛دکتر تورج رضا میرشکاری امروز ۱۶ مهرماه در نشست قرارگاه استانی جمعیت و خانواده استان کرمان اظهار کرد: آمار ناباروری به دلایل مختلف در جهان و ایران در حال افزایش‌ است و از هر پنج زوج یک زوج با مشکل باروری مواجه است و سه تا سه و نیم میلیون زوج نابارور در کشور وجود دارد.

 

وی افزود: نرخ ناباروری در جهان ۱۳.۸ درصد و در کشور ما در سال های اخیر ۱۵ درصد بوده که اکنون در حال نزدیک شدن به ۲۰ درصد است.

 

میرشکاری فست فودها را دشمن باروری دانست و عوامل محیطی دیگری از جمله اشعه تلفن همراه، آلاینده های زیست محیطی و ... را تاثیرگذار بر ناباروری دانست و تصریح کرد: باید در زمینه پیشگیری و آگاهی دهی به اجتماع کار کنیم.

 

این پاتولوژیست و متخصص ناباروری بیان کرد: باید اقداماتی انجام داد تا زوج های نابارور به چرخه باروری وارد شوند و ما آمادگی داریم در ۵ درصد جمعیت نابارور استان با استفاده از روش های درمانی باروری از جمله IVF کمک کنیم اما شرط آن امکاناتی است که حاکمیت باید به بخش ناباروری‌ تزریق کند.

 

این متخصص ناباروری با اشاره به به طرح حمایت از زوج های نابارور گفت: در این طرح قبلا ۸۵ درصد کدهای خدمتی به عهده دولت بود اما اکنون بیمه ها جایگزین شدند در حالی که میزان پوشش خدمات بیمه کم است.

 

میرشکاری اظهار کرد: روزانه هفت تا هشت مراجعه کننده به مرکز درمان ناباروری بیمارستان افضلی پور کرمان داریم اما خدمات ناباروری فوق العاده گران است ‌و حداقل ۱۵ میلیون تومان هزینه دولتی برای هر بار سیکل درمان بوده و این در حالی است که برای برخی یک بار جواب نمی دهد و چند بار باید وارد این سیکل شود.

 

وی در پایان خطاب به استاندار کرمان گفت: نیاز فوری به کمک مالی داریم تا فضای فیزیکی بخش ناباروری را افزایش بدهیم زیرا روی کمک دولتی نمی توانیم حساب کنیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------