علت جدید بیماری آلزایمر مشخص شد



بیماری آلزایمر,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
پلاک‌های بتاآمیلوئید مدت‌هاست با بیماری آلزایمر مرتبط شده اند و برخی از دانشمندان این نظریه را مطرح می‌کنند که این پلاک‌ها در واقع باعث بیماری دژنراتیو مغز می‌شوند.

به گزارش مهر به نقل از هلث دی نیوز، اما یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که این پلاک‌ها در واقع نشانه‌ای از آنچه در مغز می‌گذرد، به جای علت آلزایمر هستند.

 

تیم تحقیق استدلال می‌کند که کاهش سطح «عادی» شکل محلول در آب بتا آمیلوئید علت واقعی آلزایمر است.

 

دکتر «آلبرتو اسپای»، محقق ارشد این پژوهش دانشگاه سینسیناتی، گفت: «مسئله متناقض این است که بسیاری از ما با افزایش سن، پلاک‌هایی در مغزمان ایجاد می‌شود، و با این حال تعداد کمی از ما که پلاک دارند به زوال عقل مبتلا می‌شوند.»

 

اسپای در بیانیه خبری دانشگاه گفت: «با این حال، پلاک‌ها همچنان در مرکز توجه ما باقی می‌مانند، زیرا مربوط به توسعه نشانگرهای زیستی و استراتژی‌های درمانی است.»

 

تحقیقات قبلی این تیم نشان داده بود که بدون توجه به تجمع پلاک در مغز، افرادی که سطح بالایی از بتاآمیلوئید محلول دارند، سلامت مغزشان حفظ می‌شود. از سوی دیگر، افرادی که سطح پروتئین پایینی داشتند، بیشتر در معرض اختلالات شناختی بودند.

 

محققان فکر می‌کنند سطح بتاآمیلوئید محلول به این دلیل کاهش می‌یابد که پروتئین طبیعی که در معرض عوامل استرس زا قرار می‌گیرد، شروع به تبدیل شدن به پلاک‌های آمیلوئید غیرطبیعی می‌کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------