داروی جدیدی که علائم اگزما را ۷۵ درصد کاهش می دهد



 اگزما,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
به گفته محققان، بین ۱۵ تا ۲۰ درصد کودکان در سراسر جهان مبتلا به یک بیماری التهابی پوستی موسوم به اگزما هستند. 

به گزارش مهر به نقل از مدیکال نیوز، تحقیقات گذشته نشان می‌دهد که کودکان مبتلا به اگزما که از نظر بالینی به عنوان "درماتیت آتوپیک" شناخته می‌شود، با نرخ بالاتری از مشکلات سلامت روان مانند افسردگی و اضطراب روبرو هستند. آنها همچنین ممکن است برای خوابیدن مشکل داشته باشند.

 

اکنون، نتایج فاز ۳ کارآزمایی بالینی نشان می‌دهد که داروی dupilumab در صورت استفاده همراه با یک کورتیکواستروئید موضعی، حداقل ۷۵ درصد بهبود علائم اگزما را تا هفته ۱۶ در کودکان ۶ ماهه تا ۵ ساله به همراه دارد.

 

درماتیت آتوپیک یک بیماری التهابی مزمن پوستی است که به دلایل مختلفی از جمله پاسخ التهابی فرد، محرک‌های خاص، سابقه ژنتیکی و استرس ایجاد می‌شود.

 

علائم اگزما عبارتند از:

• پوست بسیار خشک، پوسته پوسته و / یا ترک خورده

• بثورات روی گردن، مچ دست و مچ پا یا پشت آرنج و زانو در کودکان

• خارش

• پوست قرمز و تحریک شده

• تاول / زخم‌هایی که به راحتی می‌ترکند.

 

در حال حاضر هیچ درمانی برای درماتیت آتوپیک وجود ندارد، اما پزشکان برای کاهش تشدید آن درمان دارند و اقدامات پیشگیرانه ای را ارائه می‌دهند.

 

اگزما در کودکان شایع است. تحقیقات نشان می‌دهد که ۶۰ درصد از کودکان اولین بار علائم اگزما را در سال اول زندگی بروز می‌دهند، در حالی که برخی از کودکان با نزدیک شدن به بزرگسالی، علائم اگزما شأن ظاهر می‌شود.

 

دوپیلوماب یک داروی بیولوژیک است که برای کمک به رفع منبع التهابی موسوم به التهاب نوع ۲ که در بروز درماتیت آتوپیک نقش دارد، کمک می‌کند.

 

محققان دریافتند که ۴۸ درصد از شرکت‌کنندگانی که دوپیلوماب دریافت می‌کردند، کاهش خارش و ۲۸ درصد پس از ۱۶ هفته پوست تقریباً شفاف داشتند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------