کمی استرس برای حفاظت از بدن در مقابل بیماری ها خوب است



 استرس,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
محققان می گویند سطح معینی از استرس ممکن است اثر محافظتی بر بدن داشته باشد. 

به گزارش مهر به نقل از مدیکال نیوز، محققان بررسی کردند که چگونه موش‌های مبتلا به بیماری روده‌ای کرون تحت تأثیر استرس قرار می‌گیرند.

 

آنها دریافتند که استرس روانی باعث افزایش التهاب روده نمی‌شود و با افزایش تولید اینترلوکین ۲۳ (IL-۲۳) و IL-۲۲ که سیتوکین های دخیل در پاسخ التهابی هستند، باعث ایجاد اندام‌های لنفاوی سوم (TLOs) می‌شود.

 

محققان همچنین دریافتند که موش‌های تحت استرس مبتلا به بیماری کرون در برابر آسیب کولون ثانویه ناشی از مواد شیمیایی محافظت می‌شوند و این نشان می‌دهد که TLOs ممکن است سد مخاطی روده را بهبود بخشد.

 

یافته‌های این مطالعه نشان می‌دهد که استرس ممکن است در برخی شرایط اثر مفیدی داشته باشد.

 

طبق گزارش محققان، حدود ۷ میلیون نفر در سراسر جهان به بیماری التهابی روده مبتلا هستند. بیماری التهابی روده یک اصطلاح گسترده است که برای توصیف شرایطی استفاده می‌شود که با التهاب مزمن دستگاه گوارش مشخص می‌شود. بیماری کرون و کولیت اولسراتیو دو نوع از بیماری التهابی روده هستند.

 

تحقیقات به طور مداوم نشان داده است که استرس روانی خطر قابل توجهی برای بیماران التهاب روده ایجاد می‌کند و بیشتر به مداخله پزشکی نیاز دارند.

 

جدا از استرس، تعداد زیادی از مطالعات نشان می‌دهند که اندام‌های لنفاوی سوم (TLOs) نیز نقش مهمی در بیماری التهابی روده دارند. TLO ها مجموعه‌ای از سلول‌های ایمنی هستند که در بافت‌های محیطی و غیر لنفوئیدی در پاسخ به التهاب مزمن موضعی تشکیل می‌شوند. محققان هنوز در حال بحث هستند که آیا TLOها اثرات محافظتی یا بیماری زایی بر بیماری التهابی روده دارند یا خیر.

 

دکتر «فابیو کومینلی»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه کیس وسترن رزرو در کلیولند اوهایو، می‌گوید: «ما کشف کردیم که استرس مزمن روزانه به مدت شش هفته در برابر آسیب مفید است. ما نشان دادیم که استرس با تحریک سیستم ایمنی نقش محافظتی در مقابل التهاب روده دارد.»

 

کومینلی می‌گوید: «پس، آیا ما باید استرس داشته باشم؟ همه چیز به تعریف استرس بستگی دارد. "تحریک" اصطلاح بهتری است. پیام این است که کمی استرس در زندگی شما خوب است، و شما می‌توانید به روش صحیح استرس داشته باشید.»

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------