کشف جدید مغزی راز تقویت توانایی مبارزه با آلزایمر و ام‌اس را برملا کرد



مغز,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
کشف یک مولکول در مغز که مسئولیت هماهنگی سیستم ایمنی را بر عهده دارد، می‌تواند به پزشکان در تقویت توانایی بدن برای مبارزه با بیماری‌های عصبی مانند آلزایمر یاری برساند. 

به گزارش ایرنا از «ساینس دیلی»، محققان حوزه سلامت در دانشگاه ویرجینیا یک مولکول در مغز را کشف کرده‌اند که مسئولیت هماهنگی سیستم ایمنی بدن در برابر بیماری آلزایمر و «ام.‌اس» را بر عهده دارد. این کشف بطور بالقوه به پزشکان اجازه می‌دهد تا توان بدن برای مقابله با این بیماری‌ها و سایر امراض عصبی را تقویت کنند.

 

این مولکول کشف شده موسوم به کیناز (kinase) در از بین بردن پلاک‌های مرتبط با بیماری آلزایمر و جلوگیری از تجمیع مواد منجر به بیماری ام‌.اس نقش مهمی دارد. 

 

این محققان نشان دادند که مولکول یاد شده از طریق هدایت کردن پاک‌کنندگان مغز موسوم به میکروگلیا (microglia) این کار را انجام می‌دهد. این سلول‌های ایمنی زمانی از سوی دانشمندان تا حد زیادی نادیده گرفته می‌شدند اما در سال های اخیر ثابت شده که نقش حیاتی در سلامت مغز دارند.

 

یافته‌های مهم و جدید محققان در دانشگاه ویرجینیا (UVA) می‌تواند در آینده به پزشکان اجازه دهد تا فعالیت سلول‌های میکروگلیا برای درمان یا محافظت از بیماران در برابر بیماری‌هایی مانند آلزایمر و ام.اس را تقویت کنند.

 

 پزشکان در حال حاضر درمان موثری برای هدف قراردادن ریشه‌ و منشاء بسیاری از بیماری‌های عصبی ندارند. بسیاری از بیماری‌های عصبی مانند آلزایمر و ام.اس به علت ناتوانی مغز در پاکسازی خود از مواد سمی ایجاد می‌شوند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------