معاینه چشم می تواند نجات دهنده جان باشد



 معاینه چشم ,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
چشم ها می توانند پنجره ای به سوی سلامتی باشند. 

به گزارش مهر به نقل از هلث دی نیوز، یک بیمار بازنشسته ۶۵ ساله پس از تجربه تغییرات آزاردهنده بینایی به چشم پزشک مراجعه می‌کند.

 

دکتر «نیکول باجیک» علائم هشدار دهنده اولیه احتمالی سکته مغزی را تشخیص داد. او به بیمار توصیه کرد که فوراً به اورژانس برود تا از سر و گردنش تصویربرداری شود.

 

در بیمارستان، پزشک اورژانس متوجه شد که شریان کاروتید در گردن بیمار ۸۵ درصد مسدود شده است و بیمار در معرض خطر قریب‌الوقوع سکته قرار دارد. معاینه چشم جان او را نجات داد.

 

معاینات می‌توانند برخی از بیماری‌های جدی را که ممکن است فرد تجربه کند، از جمله بیماری قلبی، دیابت، سرطان، فشار خون بالا، بیماری ام اس، بیماری‌های خودایمنی، بیماری‌های مقاربتی و آلزایمر نشان دهد.

 

به گفته آکادمی چشم پزشکی آمریکا، این بیماری‌های جدی را می‌توان از طریق چشم تشخیص داد زیرا رگ‌های خونی و اعصاب آن منعکس کننده وضعیت بقیه بدن هستند.

 

باجیک می‌گوید: «بهترین مراقبت، مراقبت‌های پیشگیرانه است. مثل این است که هر سال دندان‌های خود را معاینه می‌کنید.»

 

آکادمی همچنین توصیه‌هایی را برای حفظ بینایی سالم و سلامت کلی ارائه می‌کند.

 

به گفته آکادمی، یک رژیم غذایی سالم برای قلب مملو از سبزیجات برگدار و میوه‌های رنگارنگ برای چشم هم مفید است. غذاهای غنی از ویتامین‌های C و E، روی (زینک)، لوتئین، زآگزانتین و اسیدهای چرب امگا ۳ می‌توانند خطر ابتلاء به برخی بیماری‌های چشمی از جمله دژنراسیون ماکولا، آب مروارید و خشکی چشم را کاهش دهند.

 

ورزش منظم می‌تواند از سلامت چشم نیز محافظت کند. انجمن قلب آمریکا ۳۰ دقیقه ورزش در روز را توصیه می‌کند.

 

معاینات معمول چشم را نادیده نگیرید. حتی اگر دید شما خوب به نظر می‌رسد تا سن ۴۰ سالگی یک معاینه جامع چشم انجام دهید. بعد از ۶۵ سالگی هر یا دو سال یکبار چشم‌های تان را معاینه کنید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------