مشکلات قلبی در کمین برخی کودکان است



مشکلات قلبی,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
مطالعه جدید پژوهشگران ایتالیایی نشان می‌دهد، فرزندان زنان بارداری که رژیم غذایی پرکلسترول دارند، در معرض خطر ابتلا به مشکلات قلبی در آینده قرار دارند.

به گزارش ایسنا و به نقل از اس اف، مادرانی که رژیم غذایی آنها حاوی گوشت قرمز، لبنیات پرچرب و غذاهای ناسالم فرآوری‌شده است، می‌توانند نوزادان متولدنشده خود را در مسیر حمله قلبی قرار دهند. کلسترول بالا در بارداری خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی را در فرزندان تقریباً ۴۰ درصد افزایش می‌دهد. مصرف بیش از حد چربی‌های اشباع‌شده و ترانس موجود در گوشت قرمز و غذاهای فرآوری شده منجر به افزایش سطح کلسترول می‌شود.

 

تجزیه و تحلیل بیماران ارتباط بین حملات قلبی و سطح کلسترول مادرشان در دوران بارداری را شناسایی کرد.

 

دکتر "فرانچسکو کاچیاتوره" (Francesco Cacciatore)، سرپرست گروه پژوهشی از دانشگاه فدریکو دوم ناپل در بیانیه‌ای گفت: کلسترول در اکثر کشورها به طور معمول در دوران بارداری اندازه‌گیری نمی‌شود، بنابراین پژوهش‌های کمی در مورد ارتباط آن با سلامت فرزندان وجود دارد. دکتر کاچیاتوره به زنان باردار توصیه کرد که فعالیت بدنی خود را حفظ کرده و مصرف همبرگر، هات داگ و سیب زمینی سرخ شده را کاهش دهند.

 

این یافته‌ها همچنین راه را برای ایجاد یک برنامه غربالگری مناسب هموار می‌کند. افراد در معرض خطر می‌توانند استاتین‌های کاهش‌دهنده کلسترول مصرف کنند یا تشویق شوند تا در سبک زندگی خود تغییراتی ایجاد کنند.

 

 این ارتباط نشان می‌دهد که کلسترول بالا در بارداری باید به عنوان یک علامت هشدار در نظر گرفته شود و زنان باید به ورزش و کاهش مصرف کلسترول خود تشویق شوند.

 

در این مطالعه، پژوهشگران ایتالیایی سوابق پزشکی ۳۱۰ بیمار بیمارستانی را تجزیه و تحلیل کردند؛ ۸۹ نفر به دلیل حمله قلبی و ۲۲۱ نفر به دلایل دیگر بستری شده بودند. داده‌ها در مورد سطح کلسترول مادر هر فرد در شش ماه اول بارداری به دست آمد.

 

مشخص شد که کلسترول به طور مستقیم با چهار شاخص اندازه گیری شده شدت حمله قلبی از جمله تعداد عروق آسیب دیده، عملکرد پمپاژ اندام و دو پروتئین التهابی که نشان‌دهنده آسیب هستند، مرتبط است. پژوهشگران محاسبه کردند که کلسترول بالا در بارداری این خطر را تا ۳۸ درصد افزایش می دهد.

 

دکتر کاچیاتوره تأکید کرد، هر چه این میزان بالاتر بود، دهه‌ها بعد حمله قلبی کودک بدتر می‌شد.

 

یافته‌های این مطالعه در مجله " European Journal of Preventive Cardiology" منتشر شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------