تداوم موج آنفلوانزا تا ۳ ماه آینده/ وزارت بهداشت: شدت موج بیماری در بهمن‌ماه کاهش می‌یابد



 آنفلوانزا,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
شهنام عرشی سرپرست مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان این‌که انتظار داریم موج بیماری آنفلوانزا تا دو یا سه ماه آینده طول بکشد؛ گفت:‌ حوالی بهمن‌ماه از شدت موج بیماری کاسته می‌شود.

 شهنام عرشی درباره وضعیت شیوع ‌آنفلوانزا در کشور اظهار کرد:‌ موج آنفلوانزا همه ساله عمدتاً‌ در اواسط آبان‌ماه اتفاق می‌افتد اما امسال یک ماه زودتر وارد این موج شدیم و انتظار داریم روند ابتلا به بیماری و موج آنفلوانزا دو تا سه ماه آینده طول بکشد و حوالی بهمن‌ماه از شدت موج کاسته شود.

 

وی افزود:‌ الان حدود دو هفته است که از نظر ابتلا به بیماری به ثبات رسیده‌ایم و اگر اتفاق جدیدی نیفتد احتمال اینکه تعداد موارد آنفلوانزا افزایش پیدا کند کمتر است ولی در دو تا سه هفته آینده مشخص می‌شود که وضعیت چگونه خواهد بود.

 

سرپرست مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ادامه داد:‌ حدود ۹۵ درصد موارد ابتلا به آنفلوانزا در کشور آنفلوانزای نوع A و حدود ۵ درصد نیز آنفلوانزای نوع B است و برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری به مردم توصیه می‌کنیم در فضاهای بسته از ماسک استفاده و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند؛ همچنین افراد دارای علائم بیماری از حضور در تجمعات خودداری و خود را قرنطینه کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------