وقوع روزانه ۳۰۰ سکته مغزی در کشور



سکته مغزی,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه روزانه حدود ۳۰۰ استروک (سکته مغزی) در کشور رخ می‌دهد، گفت: در این شرایط، سیستم پزشکی در درمان بیماران برای بازتوانی مشکل دارد؛ فارغ‌التحصیلان متولی بازتوانی، طرح اجباری ندارند و به خوبی به کارگیری نمی‌شوند. 

به گزارش ایسنا؛ دکتر محمدحسین سرمست امروز در همایش روز جهانی سکته مغزی که امروز (۱۶ آبان‌ماه) در بیمارستان گلستان اهواز برگزار شد، اظهار کرد: بازتوانی سکته‌های مغزی بسیار اهمیت دارد و البته دکتر رفیع این کار را در استان خوزستان آغاز کرده است که به عنوان یکی از استان‌های پیشتاز در درمان سریع، بسیار کار ارزشمندی است اما تاکید من بر بازتوانی در همه حوزه‌ها است.

 

وی افزود: با توجه به اینکه حدود ۱۶ تا ۱۷ هزار فوت شده حوادث ترافیکی داریم که در کنار این‌ها ۴۰ هزار ناتوان یعنی معلول نیز به وجود می‌آید، سالانه ۴۰ هزار معلول به جامعه معلولان کشور اضافه می‌شود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: روزانه حدود ۳۰۰ استروک (سکته مغزی) در کشور رخ می‌دهد و در این شرایط، سیستم پزشکی در درمان بیماران برای بازتوانی مشکل دارد؛ فارغ‌التحصیلان متولی بازتوانی، طرح اجباری ندارند و به خوبی به کارگیری نمی‌شوند و این مشکلی است که باید اصلاح شود و فرصت خوبی است که این کارشناسان وارد جامعه درمانی و پزشکی شوند.

 

سرمست افزود: در تخت‌های بیمارستانی برای بازتوانی مشکل داریم. در حال حاضر در اهواز در بیمارستان‌های گلستان و رازی بازتوانی باید انجام شود. بیمارستان یک هزار تختی اهواز نیز که مصوبه ۱۲ سال پیش و مصوبه آبان سال گذشته را دارد، درصورتی که کلنگ‌زنی شود، باید حتما تخت‌های فیزیوتراپی و انواع بازتوانی قلبی و مغزی نیز در آن گنجانده شود که به این منظور، حداقل ۵ درصد تخت‌ها مطلوب است و اختصاص این تعداد، پیشنهاد شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------