نوشیدن این شیرها معتادتان می‌کند



شیر,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
گاوهای تغذیه شده با شاهدانه شیر نامطلوب با THC تولید می‌کنند.

به  گزارش بهداشت‌نیوز؛ تحقیقات جدیدی که در مجله Nature Food منتشر شده است در مورد عواقب تغذیه گاوهای شیری با شاهدانه گزارش شده است.

 

علیرغم اینکه محصول شاهدانه حاوی سطوح ناچیزی از THC روانگردان است، محققان تغییرات رفتاری قابل توجهی را در حیوانات و سطوح قابل اندازه گیری THC در شیر گاوهای تغذیه شده از شاهدانه تشخیص دادند.

 

یکی از موارد اعتیاد آور در دنیای امروزی THC است. THC مخفف تتراهیدروکانابینول است.

 

نوشیدن این شیرها معتادتان می‌کند

 

هدف اولیه در تحقیق بررسی این مطلب بود که آیا تغذیه دام با شاهدانه برای حیوان و محصولات حیوانی که به مصرف و برداشت انسان می‌رسد، بی‌خطر است یا خیر.

 

طی چند سال گذشته با رشد سریع بازار روغن CBD، کشت شاهدانه افزایش یافته است، اما کشاورزان اغلب پس از استخراج ترکیبات کانابینوئید، با حجم عظیمی از بیومس شاهدانه باقی می‌مانند.

 

محققان در این مطالعه می‌نویسند: به طور همزمان، تغییراتی در رفتار و ظاهر حیوانات مانند بازی با زبان، افزایش خمیازه، ترشح بزاق، تشکیل ترشحات بینی، افتادگی و قرمز شدن غشای تحریک کننده و ظاهر خواب آلود در حیوانات قابل مشهود بود.

 

گروهی از دام که از بیشترین حجم شاهدانه یا فرآوری‌های مشابه اش تغذیه شدند، راه رفتن گهگاهی ناپایدار، ایستادن غیرعادی طولانی و وضعیت غیرعادی نشان دادند.

 

محققان همچنین گزارش کردند که سطوح قابل اندازه گیری کانابینوئیدها را می‌توان در شیر گاوها پس از تغذیه با شاهدانه مشاهده کرد.

 

مشخص نیست که آیا نوشیدن شیر این گاوهایی که از شاهدانه تغذیه می‌کنند واقعاً منجر به اثرات روان‌گردان در انسان می‌شود یا خیر، اما محققان به وضوح نشان می‌دهند که سطوح کانابینوئیدهایی که آن‌ها شناسایی می‌کنند قطعاً می‌تواند در کودکان یا زنان شیرده مشکل‌ساز باشد.

 

آزمایش‌ها همچنین نشان داد که غلظت THC در شیر با حذف شاهدانه از خوراک حیوانات به سرعت از بین می‌رود.

 

این یافته احتمال اضافه شدن شاهدانه به رژیم غذایی برخی از دام‌ها را به عنوان راهی برای کاهش استرس حیوانات افزایش می‌دهد.

 

مایکل کلاینهنز از دانشگاه ایالتی کانزاس چندین مطالعه اخیر را در مورد تغذیه گاوها با شاهدانه انجام داده است و بر این باور است هر زمانی که شرایط تغذیه‌ای را برای حیوان بهتر کنیم، برای ما نتایج سودمندی به همراه خواهد داشت، اما باید مراقب بود که تنوع تغذیه‌ای دام ما را به اشتباه نیاندازد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------