افزایش خطر ابتلا به فشار خون بالا پس از بارداری



فشارخون,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
یک مطالعه جدید نشان می دهد که از هر ۱۰ زن، یک زن برای اولین بار در طول یک سال پس از زایمان، به فشار خون بالا مبتلا می شود.

به گزارش  مهر به نقل از هلث دی نیوز، «سامانتا پارکر»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه بوستون، گفت: «یافته‌های مطالعه حاکی از مراقبت‌های پس از زایمان، به‌ویژه در میان بیماران بدون سابقه فشار خون بالا است».

 

پارکر در بیانیه خبری دانشگاه گفت: «ما از تعداد موارد ابتلاء به فشارخون که بیش از شش هفته پس از زایمان ثبت شده اند، شگفت زده شدیم، دوره‌ای که به خوبی خارج از پیگیری‌های معمول پس از زایمان است. نظارت در این دوره می‌تواند عوارض شدید پس از زایمان و عوارض طولانی مدت قلبی عروقی را کاهش دهد.»

 

اطلاعات بسیار کمی برای زنانی که بیش از شش هفته پس از زایمان به فشارخون بالا مبتلا می‌شوند وجود دارد.

 

در این مطالعه، محققان از سوابق پزشکی برای مطالعه داده‌های قبل از بارداری، زایمان و پس از زایمان در میان ۳۹۲۵ زن باردار که بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ در مرکز پزشکی بوستون صاحب نوزاد شدند، استفاده کردند.

 

تیم تحقیق اندازه گیری فشار خون بیماران را از دوره قبل از بارداری تا ۱۲ ماه پس از زایمان تجزیه و تحلیل کردند. این اندازه گیری ها در طول ویزیت و مراقبت‌های اورژانسی انجام شد.

 

برای این مطالعه، آنها فشار خون جدید پس از زایمان را به عنوان حداقل دو اندازه گیری جداگانه، حداقل ۴۸ ساعت پس از زایمان، که در آن فشار خون سیستولیک (عدد بالا) حداقل ۱۴۰ میلی متر جیوه و فشار خون دیاستولیک (عدد پایین) حداقل ۹۰ میلی متر جیوه بود، تعریف کردند. فشار خون شدید ۱۶۰ میلی متر جیوه بر ۱۱۰ میلی متر جیوه تعریف شد.

 

چهل و سه درصد از بیماران مبتلا به فشار خون بالا تا زمانی که از بیمارستان مرخص نشده بودند، بیماری شأن تشخیص داده نشده بود، که تقریباً در نیمی از آنها پس از شش هفته این اتفاق افتاد.

 

مادرانی که در معرض بالاترین خطر ابتلاء به این فشار خون بالا پس از زایمان قرار داشتند، بالای ۳۵ سال سن داشتند، سیگاری فعلی یا سابق بودند یا نوزادان خود را از طریق سزارین به دنیا آورده بودند.

 

بیمارانی که هر سه این عوامل خطر را داشتند، ۲۹ درصد در معرض خطر ابتلاء به فشار خون جدید پس از زایمان بودند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------