تهدید بیماری های فلج اطفال و سرخک از سوی همسایگان ایران



بیماری های فلج اطفال,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
رئیس کمیته کشوری ایمن‌سازی، توضیحاتی در خصوص وضعیت دو بیماری فلج اطفال و سرخک در کشور ارائه کرد. 

به گزارش  مهر، محمدمهدی گویا، در سومین جلسه کمیته کشوری ایمن‌سازی، با اشاره به تهدیدهایی که از سوی کشورهای همسایه وجود دارد، بر لزوم فعالیت بیشتر نظام مراقبت کشور در حوزه بیماریابی فعال، یافتن ویروس در فاضلاب‌ها و کمپین‌های مرتبط با واکسیناسیون تاکید کرد.

 

وی با اشاره به واکسیناسیون کودکان مهاجر افغانستانی که سال گذشته در مراکز استان‌ها انجام شد، خواستار حمایت دولت از ادامه روند واکسیناسیون این کودکان و حتی والدین آنها و سازماندهی برای اجرای این طرح در سطح گسترده‌تری شد.

 

در ادامه، شهنام عرشی سرپرست مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، بر اهمیت برنامه ایمن‌سازی در ارتقای سلامت جامعه، به ویژه کودکان، تاکید کرد و خواستار تقویت بیش از پیش برنامه ایمن‌سازی در کشور شد.

 

وی، بر حمایت کامل مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر از کمیته کشوری ایمن‌سازی و تأمین شرایط لازم برای تولید مستندات علمی مورد نیاز به منظور ارائه مشاوره‌های فنی کمیته تاکید کرد.

 

همچنین، سیدمحسن زهرایی رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت و دبیر کمیته کشوری ایمن‌سازی نیز با اشاره به سابقه طولانی واکسیناسیون در ایران، وضعیت امروز پوشش واکسیناسیون کشور را در مقایسه با برخی کشورهای توسعه‌یافته بر اساس آمارهای سازمان بهداشت جهانی، مناسب ارزیابی و گزارشی از برنامه ایمن‌سازی و موفقیت‌ها و چالش‌های پیش روی این برنامه و اقداماتی که در آینده باید انجام شده و نیازمند پیگیری و حمایت همه‌جانبه است، ارائه کرد.

 

در پایان این جلسه و با توجه به مباحث مطرح‌شده، اعضای کمیته بر ضرورت اضافه شدن واکسن‌های پنوموکوک و روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کودکان تاکید کرده و خواستار پیگیری مجدانه معاونت بهداشت وزارت بهداشت برای دسترسی هرچه سریع‌تر به این واکسن‌ها شدند.

 

همچنین، ضرورت انجام مطالعات کشوری و تولید مستندات برای تصمیم‌گیری و اضافه‌شدن دیگر واکسن‌ها به برنامه ایمن‌سازی، مورد تاکید اعضا قرار گرفت.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------