توقف مصرف داروهای سرطان سینه در بارداری بلامانع است



 داروهای سرطان سینه ,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
یک کارآزمایی بالینی جدید نشان می دهد که توقف روشهای طولانی مدت هورمون درمانی در طول بارداری باعث افزایش خطر عود تومور برای بازماندگان از سرطان سینه نمی شود. 

به گزارش مهر به نقل از هلث دی نیوز، زنانی که سرطان آنها از طریق هورمون‌های زنانه مانند استروژن تغذیه می‌شود، اغلب با داروهایی مانند مهار کننده‌های آروماتاز یا تاموکسیفن تحت درمان قرار می‌گیرند که این داروها، هورمون‌ها را سرکوب می‌کنند یا عملکرد آنها را مسدود می‌کنند تا مانع از عود مجدد سرطان شوند.

 

محققان پی بردند زنانی که هورمون درمانی خود را به خاطر سلامت کودک به حالت تعلیق درآوردند، در مقایسه با زنانی که هورمون درمانی شان را متوقف نکرده بودند، در مدت زمانی مشابه سرطان شان بازگشته بود.

 

سرطان سینه بیشتر در زنان پس از سن فرزندآوری اتفاق می‌افتد، اما حدود ۵ درصد از موارد تشخیص جدید در زنان ۴۰ یا جوان‌تر رخ می‌دهد.

 

دکتر «آن پارتریج»، محقق ارشد از انستیتوی سرطان دانا-فاربر در بوستون، در این باره توضیح داد: «۴۰ تا ۶۰ درصد از بیمارانی که در سن ۴۰ سالگی یا کمتر به سرطان سینه مبتلا شده اند، نگران باروری آینده خود هستند، به خصوص اگر این بیماری قبل از اینکه تصمیم بگیرند مادر شوند یا نه، رخ دهد.»

 

محققان توضیح دادند که مطالعات قبلی نشان داده است که بارداری پس از سرطان امکان پذیر و بی خطر است، اما بسیاری از خانمها نگران این هستند که درمان سرطان سینه ممکن است در بارداری تداخل ایجاد کند. آنها همچنین نگران این هستند که بارداری ممکن است خطر ابتلا به سرطان آنها را افزایش دهد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------