افزایش دما ناشی از تغییرات اقلیمی به معنای مرگ های قلبی بیشتر است



بیماری قلبی,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
هم روزهای بسیار گرم و هم روزهای بسیار سرد، برای افراد مبتلا به بیماری قلبی به ویژه کسانی که دارای نارسایی قلبی هستند، خطرناک است. 

به گزارش مهر به نقل از مدیسن نت، تجزیه و تحلیل چندملیتی جدید از ۳۲ میلیون مرگ قلبی در طی ۴۰ سال گذشته نشان داد که بیشتر مرگ و میرها در روزهایی با دمای شدید رخ داده است، مسئله‌ای که با تغییر آب و هوا می‌تواند بدتر شود.

 

اگرچه بیشترین تعداد مرگ و میر ناشی از نارسایی قلبی بود، اما هوای بی نهایت گرم یا سرد منجر به افزایش سکته مغزی، آریتمی (ضربان قلب نامنظم) و بیماری ایسکمیک قلبی (که بواسطه شریان‌های تنگ قلب ایجاد می‌شود)، شد.

 

دکتر «باراک الاحمد»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه بوستون، می‌گوید: «چالش فعلی محیط زیست است و اینکه تغییرات آب و هوایی ممکن است چه صدماتی برای ما داشته باشد.»

 

بیماری قلبی عامل اصلی مرگ در سراسر جهان است.

 

برای بررسی تأثیر دما، محققان داده‌های مربوط به ۳۲ میلیون مرگ و میر قلبی را در ۲۷ کشور بین سالهای ۱۹۷۹ تا ۲۰۱۹ تجزیه و تحلیل کردند.

 

محققان مرگ و میر قلبی را در گرم‌ترین و سردترین ۲.۵ درصد از روزها در ۵۶۷ شهر با روزهایی که دما بهینه بودند مقایسه کردند.

 

برای هر ۱۰۰۰ مرگ قلبی، در روزهایی با گرمای شدید، ۲.۲ مرگ بیشتر رخ داده است. یافته‌ها نشان داد که در روزهایی با هوای سرد هم ۹.۱ مرگ و میر اضافی رخ داده است.

 

محققان گزارش دادند که در بین افراد مبتلا به نارسایی قلبی، در روزهای بسیار گرم ۲.۶ مرگ و میر اضافی و در روزهای بسیار سرد ۱۲.۸ مورد مرگ و میر قلبی رخ داده است.

 

به گفته محققان، برای تعریف بهتر این روابط در دنیایی که در سالهای آینده با تغییرات آب و هوایی روبرو است، مطالعه بیشتری لازم است، به خصوص در مورد اینکه چگونه این تغییرات محیطی ممکن است بر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی تأثیر بگذارد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------