واکسن کووید در پیشگیری از مرگ بسیار موثر است



واکسن کووید ,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
یک مطالعه بزرگ و واقعی نشان داده است که واکسیناسیون کووید۱۹ در دور نگه داشتن شما از بیمارستان موثرتر از ایمنی طبیعی از طریق ابتلا به کووید است.

به گزارش مهر به نقل از مدیسن نت، محققان گزارش می‌دهند که افراد در تمام گروه‌های سنی هنگام تزریق واکسن به طور قابل توجهی بیشتر از زمانی که از طریق ابتلاء به کووید، ایمنی به دست می‌آورند، سود می‌بردند.

 

محققان دریافتند میزان بستری شدن در بیمارستان و مرگ به هر دلیلی- نه فقط کووید- برای افراد واکسینه شده ۳۷ درصد کمتر از افراد دارای ایمنی طبیعی است.

 

نتایج نشان داد که افراد واکسینه شده نیز ۲۴ درصد کمتر از افراد قبلاً مبتلاشده به کووید به اورژانس مراجعه می‌کنند.

 

در این مطالعه، دریافت‌کنندگان واکسن و افراد قبلاً مبتلا به عفونت‌های کووید بین سنین ۱۲ تا ۱۱۰ سال در کل ایالت ایندیانا مقایسه شدند.

 

دکتر «شأن گرانیس»، سرپرست تیم تحقیق از مؤسسه رجنستریف در ایندیاناپولیس، خاطرنشان کرد: «جالب توجه است که عفونت کووید در دریافت‌کنندگان واکسن (۶.۷٪) بیشتر از افرادی که قبلاً آلوده شده بودند (۲.۹٪) رخ داده است.»

 

وی در ادامه می‌افزاید: «از آنجایی که احتمال ابتلای افراد واکسینه شده به کووید بیشتر از افراد دارای مصونیت طبیعی است، به نظر می‌رسد میزان مرگ و میر کمتر در گیرندگان واکسن که به کووید مبتلا می‌شوند به دلیل واکسیناسیون باشد و نه رعایت رفتارهای پیشگیرانه، مانند پوشیدن ماسک، ضدعفونی کردن دست و فاصله گذاری اجتماعی.»

 

این مطالعه تأیید می‌کند که واکسن‌های کووید افراد را از اورژانس و بیمارستان دور نگه داشته و همچنین احتمال مرگ به هر دلیلی را کاهش می‌دهد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------