نقش موثر مرطوب کننده‌ها در جلوگیری از یک بیماری پوستی



,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
نتایج یک مطالعه جدید که توسط پژوهشگران مرکز تحقیقات بالینی بیماری‌های پوستی سین کیانگ چین انجام شده، نشان داده است که مرطوب کننده‌ها در جلوگیری از این بیماری پوستی موثر هستند. 

به گزارش ایسنا و به نقل از اس تی دی، درماتیت آتوپیک (AD) شایع‌ترین اختلال مزمن، عود کننده و التهابی پوست در کودکان است که به نام اگزمای آتوپیک نیز شناخته می‌شود و پنج تا ۳۰ درصد از کودکان در سراسر جهان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. اکثر افراد مبتلا به درماتیت آتوپیک از خشکی مداوم پوست، خارش، بثورات اگزمایی، دیس‌باکتریوز پوستی و سد اپیدرمی معیوب رنج می‌برند.

 

درماتیت آتوپیک با اختلال در کیفیت زندگی و افزایش بار بیماری در صورت مدیریت ضعیف این بیماری در بیماران مرتبط است و فشار روانی قابل توجهی برای افراد مبتلا و خانواده‌های آنها ایجاد می‌کند.  

 

علاوه بر این، افراد مبتلا به درماتیت آتوپیک بیشتر احتمال دارد به سایر شرایط آتوپیک از جمله آلرژی غذایی، آسم و رینیت آلرژیک مبتلا شوند. در نتیجه، درک کردن مکانیسم‌های احتمالی درماتیت آتوپیک برای ایجاد یک استراتژی پیشگیرانه و درمانی دقیق‌تر و مؤثرتر بسیار مهم است.

 

شاید برایتان سوال باشد که آیا استفاده از مرطوب کننده‌های پوست به پیشگیری از اگزما کمک می‌کنند؟

 

نتایج یک تجزیه و تحلیل که در مجله "European Academy of Dermatology & Venereology" منتشر شده است، نشان داد که استفاده زودهنگام از نرم کننده‌ها یا مرطوب کننده‌ها، یک استراتژی موثر برای جلوگیری از درماتیت آتوپیک در نوزادان است.

 

این تجزیه و تحلیل شامل بررسی ۱۱ کارآزمایی تصادفی انجام شده بر روی ۳۴۸۳ نوزاد بود. محققان در این مطالعه سه نوع نرم کننده از جمله کرم، امولسیون(ترکیب دو مایع که معمولاً با هم مخلوط نمی‌شوند) و یک نوع نرم‌کننده ترکیبی را در پیشگیری از درماتیت آتوپیک مقایسه کردند. تجزیه و تحلیل نشان داد که نرم‌کننده امولسیون ممکن است بهترین گزینه باشد.

 

به گفته پژوهشگران، نتایج این بررسی سیستماتیک و فراتحلیل نشان می‌دهد که استفاده زودهنگام از نرم‌کننده‌های پوست می‌تواند به‌طور مؤثری از گسترش درماتیت آتوپیک در نوزادان جلوگیری کند. علاوه بر این، در میان سه نوع نرم‌کننده موجود، امولسیون احتمالا گزینه بهتری در دوران نوزادی برای جلوگیری از گسترش درماتیت آتوپیک است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------