سویه جدید کرونا در کمین ایران | XBB چقدر خطرناک است؟



کرونا ,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
سرپرست مرکز بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: ورود سویه جدید امیکرون با نام XBB به کشور که اکنون در اکثر کشورهای اروپایی، آمریکا و جنوب شرقی آسیا همه‌گیر شده است، زمان مشخصی ندارد. 

به گزارش همشهری آنلاین، بهنام عرشی سرپرست مرکز بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: سویه‌های مختلف کرونا در سطح دنیا در حال گردش هستند و وزارت بهداشت تمامی آنها را رصد کرده و پیش‌بینی برای همه‌گیری موج جدید کرونا تا پایان امسال به کشور زود است.

  

عرشی افزود: ورود سویه جدید امیکرون XBB به کشور که اکنون در اکثر کشورهای اروپایی، آمریکا و جنوب شرقی آسیا همه‌گیر شده است، زمان مشخصی ندارد اما دستورالعمل‌های بهداشتی مصوب ستاد ملی کرونا همچنان در کشور اجرایی می‌شود.

 

وی اظهار داشت: سوش‌های مختلف کرونا در حال گردش هستند و هنوز نوع جدید امیکرون به کشور وارد نشده. از مردم می‌خواهیم مانند روال گذشته وزارت بهداشت را با رعایت اصول بهداشت فردی و اجتماعی مانند شستشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون یا مواد ضدعفونی کننده، استفاده از ماسک در فضای بسته و اماکن شلوغ و اجتماعات یاری و همراهی کنند تا در صورت بروز موج جدید، آن را بتوان مدیریت و کنترل کرد.

 

عرشی تاکید کرد: در حال حاضر مسافرانی که به کشور وارد می شوند باید تست منفی کرونا ۷۲ ساعت را همراه داشته باشند و بر دستورالعمل های بهداشتی نظارت می شود.

 

وی با اشاره به اینکه واکسن علیه کرونا به اندازه کافی در کشور موجود است، گفت: واکسن های تاریخ گذشته معدوم می شوند، اکنون واکسن های ایرانی علیه کرونا مانند برکت، پاستوکووک، نورا و غیره به اندازی کافی و حتی زیاد در کشور وجود دارد و مشکلی از این بابت در صورت نیاز به واکسیناسیون دز جدید نداریم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------