سردردهای خوشه ای در زنان شدیدتر است



سردردهای خوشه ای,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
بر اساس یک مطالعه جدید، سردردهای خوشه ای در مردان شایع تر است، اما ممکن است برای زنان شدیدتر باشد. 

به گزارش مهر به نقل از مدیسن نت، محققان از حدود ۹۰۰ بیمار مبتلا به سردرد خوشه‌ای نظرسنجی به عمل آوردند؛ این نوع سردردها، سردردهای کوتاه مدت اما بسیار دردناکی هستند که می‌توانند چندین روز یا حتی هفته‌های متوالی رخ دهند. در این نظرسنجی در مورد علائم، داروها، محرک‌های سردرد و عادات سبک زندگی سوال شد.

 

«آندریا بلین»، یکی از نویسندگان این مطالعه از مؤسسه کارولینسکا در استکهلم سوئد، می‌گوید: «سردرد خوشه‌ای هنوز اغلب در زنان به اشتباه تشخیص داده می‌شود، شاید به این دلیل که از برخی از جنبه‌ها می‌توانند شبیه میگرن باشند.»

 

سردرد خوشه‌ای از ۱۵ دقیقه تا سه ساعت طول می‌کشد. افراد مبتلا به سردردهای خوشه‌ای مزمن، حملات سردرد خوشه‌ای مکرر را برای یک سال یا بیشتر بدون وقفه یا با فواصل کوتاه بدون علائم که کمتر از سه ماه طول می‌کشد، تجربه می‌کنند.

 

با نگاهی به نتایج نظرسنجی، محققان دریافتند که حدود ۱۸ درصد از زنان مبتلا به سردرد خوشه‌ای مزمن در مقایسه با ۹ درصد از مردان تشخیص داده شده اند.

 

زنان همچنین گزارش دادند که سردردهای شأن بیشتر طول می‌کشد. حدود ۸ درصد از زنان گفتند که حملات سردرد آنها به طور متوسط ۴ تا ۷ ماه طول می‌کشد، در حالی که این میزان در مردان ۵ درصد است.

 

این مطالعه همچنین نشان داد که زنان بیشتر از مردان- ۷۴٪ در مقابل ۶۳٪- گزارش می‌دهند که حملات آنها در زمان‌های مختلف در طول روز رخ می‌دهد. زنان همچنین دو برابر بیشتر احتمال دارد یکی از اعضای خانواده با سابقه سردرد خوشه‌ای داشته باشند - ۱۵٪ در مقایسه با ۷٪.

 

بلین می‌گوید: «در حالی که نسبت مردان به زنان مبتلا به سردرد خوشه‌ای در طول سال‌ها تغییر کرده است، اما هنوز هم عمدتاً به عنوان یک اختلال در مردان در نظر گرفته می‌شود و تشخیص سردرد خوشه‌ای برای زنان با علائم خفیف‌تر از مردان دشوارتر است.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------