ترکیب این میوه‌ها فشار خون را کنترل می‌کند



,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
این تحقیقات نشان می دهد، موز و مرکبات می توانند در کاهش فشار خون نقش مهمی ایفا کنند.

به  گزارش ایسنا؛ یافته های جدید محققان نشان می دهد، مصرف برخی میوه ها می تواند منجر به کنترل فشار خون شود و این موضوع حتی از کاهش مصرف نمک نیز تاثیرگذارتر است. این تحقیقات نشان می دهد، موز و مرکبات می توانند در کاهش فشار خون نقش مهمی ایفا کنند.

 

مطالعات پژوهشگران نشان می دهد، مصرف میوه هایی همچون موز و مرکبات می تواند منجر به کاهش قابل توجه فشارخون شود. این میوه ها سرشار از پتاسیم بوده و تحقیقات آن را با کاهش فشار خون مرتبط دانسته است. در این میان انار نیز سطوح بالاتری از پتاسیم نسبت به موز دارد.

 

گفتنی است، این نتایج حاصل تجزیه و تحلیل اطلاعات ۳۳۰۳ نفر فرد داوطلب است که در  دارای مشکلات قلبی و عروقی بوده و توسط مرکز مطالعه قلب دالاس انجام شده است.

 

نتایج این مطالعات نشان داد: سطوح بالاتر پتاسیم در ادرار به شدت با کاهش فشار خون مرتبط است. در گزارش نهایی این مطالعه عنوان شده است،هر چه میزان پتاسیم در رژیم غذایی کمتر باشد،میزان پتاسیم در ادرار کاهش پیدا کرده و در نتیجه فشار خون بالاتر می رود و این تأثیر حتی قوی تر از تأثیر سدیم بر فشار خون بود.

 

گفتنی است این مطالعه شامل درصد بالایی از آفریقایی – آمریکایی ها بود که کمترین میزان پتاسیم را در رژیم غذایی خود مصرف می کردند.  بر این اساس توصیه می شود کسانی که نگران فشار خون خود هستند باید در کنار کاهش مصرف سدیم (نمک) ، غذاهایی بخورند که حاوی سطوح بالایی از پتاسیم است. غذاهای پر پتاسیم شامل میوه هایی مانند موز و مرکبات و سبزیجات هستند.

 

شرح کامل این مطالعات در مجله تخصصی Clinical Journal of the American Society of Nephrology منتشر شده است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------