اخطار متخصص آسیب‌های مغزی در رابطه با آسیب‌های ورزشی فوتبال



  اخباراخبار پزشکی,خبرهای  پزشکی ,ورزش کودکان

دکتر بنت اومالو، اولین پزشکی که آسیب‌های شدید مغزی در فوتبال آمریکایی را تشخیص داد، اعلام کرد که فوتبالیست‌ها در خطر بسیار زیاد قرار دارند و ورزش فوتبال باید تغییراتی داشته باشد تا از سلامت فوتبالیست‌ها حفاظت شود.

به‌ گزارش ‌ایسنا ‌و ‌به نقل از سایت goal، دکتر بنت اومالو در رابطه با خطرهای ورزشی فوتبال اخطار داد. او معتقد است که قوانین فوتبال  باید تغییر کند و طوری باشد که به سر فوتبالیست‌ها آسیب وارد نشود.

 

اومالو در این باره اظهار کرد: صنعت فوتبال باید را رد کردن حقیقت را متوقف کند. آنها باید قبول کنند که فوتبال ورزشی است که برخوردهای شدید دارد و آسیب زااست. فوتبالیست‌ها باید از آسیب‌های مغزی شدیدی که در این ورزش می بینند آگاهی داشته باشند. آنها باید شرایط امنی برای بازی داشته باشد. برای مثال می‌توان برای آنها محافظ‌های سر طراحی کرد. ما نباید  ارزش پول را بالاتر از ارزش زندگی قرار دهیم. زندگی حتی یک بازیکن بیش از میلیاردها دلار ارزش دارد.

 

ما باید هوشمندانه عمل کنیم. ما نباید فوتبال را به روشی در سال ۱۹۷۰ انجام می‌شد، ادامه‌ دهیم. علم نشان داده است  که اگر سر انسان مرتبا در معرض برخوردهای شدید قرار بگیرد، ۱۰۰ درصد آسیب مغزی ایجاد خواهد شد. با دانستن این مساله ما باید عواقب پریدن و هد زدن کودکان از سنین کم را بدانیم و از آن جلوگیری کنیم. کودکان زیر ۱۸ سال نباید هد بزنند. کودکان زیر ۱۲ تا ۱۴ سال نباید به این شکل کنونی فوتبال بازی کنند. آنها باید طوری فوتبال بازی کنند که برخورد، دریبل و هد زدن کمتر باشد و از توپ سبک‌تر استفاده شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------