آزمایش خون جایگزین نمونه برداری برای تشخیص سرطان



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,آزمایش خون
محققان استرالیایی موفق به توسعه یک آزمایش خون شدند که قادر است سرطان پوست را با دقت 81 درصد تشخیص دهد. این روش جایگزین نمونه برداری خواهد شد.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری مدیکال ساینس، در حال حاضر مهمترین روش تشخیص سرطان پوست، مشاهده علایم اولیه و نمونه برداری است. این روش تهاجمی، گاهی قادر به تشخیص صحیح بیماری نیست و به همین دلیل درمان با موفقیت انجام نمی شود.

 

از طرفی معمولا نمونه برداری از پوست قطعه ای به ابعاد یک سانتی متر مربع است. این روش پرهزینه گاهی می تواند منجر به بروز عفونت شود. ولی آزمایش خون محققان استرالیایی قادر به تشخیص بیماری در مراحل اولیه با 81 درصد دقت است.

 

این آزمایش خون MelDX نام دارد و آنتی بادی های مرتبط با ملانوم را شناسایی می کند. محققان با بررسی هزار و 627 آنتی بادی مختلف،‌10 آنتی بادی مرتبط با ملانوم را شناسایی کردند. محققان معتقدند این روش، موفقیت درمان را به 95 درصد افزایش می دهد

 

ملانوم شایع ترین و کشنده ترین نوع سرطان پوست است که در سال 2015 میلادی 59 هزار و 782 نفر در سراسر جهان بر اثر آن جان خود را از دست دادند.نتایج این مطالعه در نشریه Oncotarget منتشر شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------