کشف ارتباط ویروس ها و بیماری های التهابی روده



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,بیماری های التهابی روده
مطالعات نشان می دهد ویروس ها نقش مهمی در بیماری های التهابی روده مانند کولیت و بیماری کرون دارند. 

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری مدیکال ساینس، محققان دانشگاه کلورادو ویروس های پروکاریوت (پیش هسته ای) باکتری خوار روده که معمولا باکتیروفاژ (فاژ) نامیده می شوند را بررسی کردند. در زیست شناسی به موجودات زنده ای که یاخته های آن هسته واقعی و غشای هسته ندارد، پروکاریوت یا پیش هسته ای گفته می شود و باکتریوفاژها (باکتری خوارها) یا به اختصار فاژها، ویروس هایی هستند که به باکتری ها حمله می کنند و آن ها را از بین می برند.

 

این مطالعه نشان می دهد جمعیت باکتریوفاژها حین بیماری به طور تصادفی تغییر می کند که می تواند یک نشانه ژنتیکی برای تشخیص بیماری باشد.

 

مطالعات نشان می دهد تعداد فاژها در مخاط روده در بیماری های التهابی افزایش می یابد و محققان احتمال می دهند فاژ ها نقش ناشناخته ای در بیماری های التهابی دارند. این مطالعه همچنین نشان می دهد ویروس ها می توانند باکتری های مفید روده را از بین ببرند. مطالعاتی که تا امروز صورت گرفته، بر باکتری ها تمرکز داشته و نقش ویروس ها در سلامت روده کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

 

با توجه به اینکه آنچه در موش ها دیده می شود با آنچه در بیماری های التهابی روده در انسان وجود دارد سازگار است، این یافته می تواند به درمان های جدید بیماری های التهابی روده منجر شود.

 

نتایج این مطالعه در نشریه Nature Microbiology منتشر شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------