مقابله با ویروس زیکا با عصاره برگ درخت پاپایا



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, ویروس زیکا
محققان دریافتند آب برگ پاپایا با حفاظت از سیستم ایمنی بدن در مقابل عفونت های ویروسی و از طریق افزایش تعداد پلاکت های خون درمانی موثر برای مقابله با ویروس زیکا است. 

به گزارش مهر، ویروس زیکا در بسیاری از مناطق جهان به سطح اپیدمی رسیده است. طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی، زیکا به سرعت پخش شده و هیچ درمان دارویی تاکنون برای این ویروس وجود ندارد. این ویروس از طریق نیش پشه Aedes aegypti پخش می شود. همین پشه می تواند موجب انتقال ویروس چیکونگونیا، تب دنگی و تب زرد شود.

 

حتی علائم زیکا بسیار شبیه دنگی بوده و شامل درد مفاصل و عضلات، خارش پوست، ضعف، سردردهای شدید و غیره است.

 

اما در حال حاضر عفونت ویروسی زیکا با بیماری میکروسفالی مرتبط است؛ در بیماری میکروسفالی نوزادان با مغز رشدنیافته و سر غیرعادی کوچک بدنیا می ایند. از اینرو همواره توصیه می شود که در زمان بارداری از درمان های طبیعی برای زیکا استفاده نشود. مصرف آب برگ پاپایا هم در طول بارداری ایمن نیست.

 

معمولا به بیماران توصیه می شود در صورت ابتلا به این ویروس، استراحت کنند، مایعات زیاد مصرف کنند و از مصرف داروهای ضدالتهابی نظیر اسپرین و ایبوپروفن اجتناب نمایند. درحال حاضر پزشکان نمی توانند کار زیادی برای این بیماران انجام دهند.

 

اما اخیرا محققان دانشگاه تکنولوژی مالزی موفق به ایجاد درمانی برای تب دنگی براساس عصاره برگ پاپایا شده اند. آنها معتقدند این محصول برای درمان زیکا هم اثربخش است. اما مصرف این عصاره در طول بارداری روشی ایمن نیست.

 

آب برگ پاپایا با حفاظت از سیستم ایمنی بدن در مقابل عفونت های ویروسی و از طریق افزایش تعداد پلاکت های خون درمانی موثر برای مقابله با ویروس زیکا است.

 

پس از چندین آزمایش، عصاره برگ پاپایا ویروسی شد و افزایش قابل توجهی در تعداد پلاکت خون را نشان داد و به مرور زمان بهبودی حاصل شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------