استفاده از نانوذرات مغناطیسی برای درمان شکستگی استخوان



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, نانوذرات مغناطیسی
مطالعات جدید نشان می دهد افزودن نانوذرات مغناطیسی به سیمان استخوانی (bone cement) در درمان شکستگی ستون فقرات موثر است. 

به گزارش  ایرنا از پایگاه خبری مدیکال ساینس ،سیمان استخوانی نوعی ترکیب پلیمری است که به طور گسترده به عنوان عامل نگهدارنده و محکم کننده مفاصل مصنوعی و همچنین درمان شکستگی استخوان استفاده می شود. سیمان های استخوانی با پرکردن فضاهای خالی میان استخوان بدن و پروتز مفصلی به محکم شدن آن در محل کمک می کند.

 

مطالعات جدید حیوانی نشان می دهد افزودن نانوذرات مغناطیسی به سیمان جراحی نقش موثری در درمان شکستگی استخوانی دارد. این مطالعه نشان می دهد نانوذرات مغناطیسی را به راحتی می توان برای دارو رسانی به محل موردنظر هدایت کرد.

 

این روش کیفوپلاستی نام دارد که در آن شکستگی استخوان با سیمان استخوانی پر می شود. محققان دانشکده پزشکی دانشگاه ایلینوی که مبتکر این روش هستند معتقدند با افزودن ذرات مغناطیسی می توان درمان و ترمیم شکستگی و دارو رسانی را با اثربخشی بیشتری صورت داد.

 

در واقع این روش یک سیستم دارورسانی هدفمند است. مطالعات نشان می دهد این روش بسیار امیدوارکننده است؛ چراکه می تواند به گزینه ای برای جراحی بیماران مبتلا به تومور استخوانی یا تومورهای متاستاز ستون فقرات تبدیل شود. از طرفی در درمان پوکی استخوان نیز می تواند موثر باشد.

 

محققان امیدوارند با استفاده از این روش بتوانند سلول عصبی آسیب دیده ناشی از بیماری ام اس را ترمیم کنند.

 

مطالعات حیوانی این روش کاملا موفقیت آمیز گزارش شده است.

 

نتایج این مطالعه در نشریه PLOS One منتشر شده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------