روش ویروس ها برای حمله بی امان به سیستم گوارش



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, ویروس ها
مطالعات محققان نشان می دهد زمانی که ویروس های روده در کنار هم قرار می گیرند و به صورت خوشه ای حمله می کنند، سیستم ایمنی در شناسایی و مبارزه با آنها ناتوان است و همین امر سبب تشدید عفونت روده و معده می شود. 

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری ساینس دیلی، گاستروآنتریت(Gastroenteritis) یک بیماری التهابی است که معده و روده کوچک را درگیر می کند و علایمی شامل اسهال، استفراغ، درد شکمی و گرفتگی عضلات دارد. این عارضه گاه گاسترو، میکروب معده و یا ویروس معده نامیده می شود و گرچه ربطی به آنفلوآنزا ندارد، اما گاهی آن را آنفلوآنزای معده و آنفلوآنزای گاستریک هم می نامند. عامل ابتلا به این عارضه روتاویروس و نوروویروس است.

 

مطالعات جدید دانشگاه پزشکی بیلر در تگزاس نشان می دهد زمانی که این عوامل ویروسی با هم متحد شوند و به صورت جمعی حمله کنند، عفونت بسیار شدیدتر و حادتر است. این مطالعه نشان می دهد ذرات عفونی به یکدیگر می چسبند و به نوعی از ارگانیسم ها تبدیل می شوند.

 

زمانی که این ارگانیسم ها به صورت خوشه ای در کنار هم قرار می گیرند، غشایی آنان را احاطه می کند. این غشا باعث می شود سیستم ایمنی متوجه عبور آن نشود و مورد حمله قرار نگیرند.

 

این دستاورد در توسعه روش های درمانی موثر و کارا برای عفونت های باکتریایی و ویروسی موثر است.

 

نتایج این مطالعه در نشریه Cell Host & Microbe منتشر شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------