فعالیت سیستم ایمنی نوزاد با تولد تغییر می کند



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,
مطالعات جدید نشان می دهد سیستم ایمنی نوزاد به محض تولد، وارد مرحله جدیدی از فعالیت و با محیط سازگار می شود. 

به گزارش  ایرنا از پایگاه خبری مدیکال ساینس، محققان یک شیوه جدید برای تجزیه و تحلیل سلول های ایمنی ابداع کردند که امکان ردگیری تغییرات سیستم ایمنی نوزادان را قبل از تولد تا چند هفته پس از زایمان فراهم می کند و بدین تریب اطلاعات بسیاری را درباره نحوه سازگاری سیستم ایمنی با زایمان و محیط پس از تولد به دست آوردند.

 

از آنجا که پیش از این ردگیری تغییرات سیستم ایمنی نوزادان با استفاده از نمونه گیری انجام می شد و تغییرات ایجاد شده بین دو نوبت نمونه گیری بسیار زیاد بود، تاکنون اطلاعات چندانی در این زمینه به دست نیامده است.

 

اکنون محققان با استفاده از این شیوه جدید توانستند رشد سیستم ایمنی 100 نوزاد را پیش از تولد تا چند هفته بعد از آن به صورت مستمر ردگیری کنند و الگوی واحدی را در تمام آن ها شناسایی کنند.

 

بر اساس این تحقیقات به محض تولد نوزاد، سیستم ایمنی او دستخوش مجموعه ای از تغییرات می شود که آن را به شدت فعال کرده و با محیط جدید سازگار می کند.

 

قرار است محققان تعداد بیشتری از نوزادان را مورد مطالعه قرار دهند و روند رشد و تغییرات سیستم ایمنی آنان را تا دوران کودکی نیز ردگیری کنند تا بتوانند کودکانی را که به بیماری هایی مانند دیابت، آلرژی، آسم و بیماری التهابی روده مبتلا می شوند، شناسایی کنند. ریشه بسیاری از این بیماری ها را می توان تا نحوه تولد نوزادان و نحوه سازگاری سیستم ایمنی آن ها با محیط خارجی دنبال کرد.

 

آنچه محققان به دنبال آن هستند، تغییرات خاص سیستم ایمنی است که منجر به بروز چنین بیماری هایی می شود.گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Cell منتشر شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------