تاثیر گروه خونی در بروز بیماری های قلبی/وضعیت بحرانی قلب



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,گروه خونی
عضو کمیته علمی بیستمین کنگره بین المللی تازه های قلب و عروق ایران، پیشگیری از فاکتورهای خطر بروز بیماری های قلبی را در کاهش بار بیماری بسیار موثر دانست. 

به گزارش مهر، دکتر مریم مهرپویا در بیستمین کنگره بین المللی تازه های قلب و عروق ایران درباره شایع ترین بیماری یا عارضه قلبی در کشور، گفت: شایع ترین بیماری قلبی یا  عارضه قلبی، سندروم های حاد کرونری است که به علت وجود پلاک که روی آن لخته خون می نشیند در داخل رگ های قلبی اتفاق می افتد که اگر این عارضه موجب بسته شدن کامل رگ های قلبی شود، منجر به سکته حاد قلبی می شود. در این موارد وضیعت بیمار بسیار وخیم است و باید بلافاصله به بیمارستان منتقل و با آنژیوپلاستی رگ های قلبی را باز و بیمار را نجات داد.

 

این متخصص قلب و عروق افزود: در مواردی نیز سندروم های حاد کرونری موجب بسته شدن تمام رگ ها نمی شود اما یک وضعیت بحرانی برای قلب ایجاد می شود که در این موارد نیز اگر به موقع بیمار را به بیمارستان انتقال ندهیم ممکن است بیمار جان خود را از دست بدهد.

 

عضو کمیته علمی بیستمین کنگره بین المللی تازه های قلب و عروق درباره ریسک فاکتورهای بروز این بیماری، یادآور شد: دیابت، فشار خون بالا، چربی خون بالا و سیگار مهم ترین ریسک فاکتورهای بروز این بیماری هستند.

 

مهرپویا با تأکید براینکه افراد با کنترل و اجتناب از ریسک فاکتورها به میزان قابل توجهی می توانند از بروز این بیماری یا عارضه قلبی خوددادی کنند، یادآور شد: افراد می توانند از بروز این ریسک فاکتورها با رعایت الگوی غذایی، افزایش تحرک و اصلاح سبک زندگی پیشگیری کنند اما اگر در مواردی به هر یک از این ریسک فاکتورها مبتلا شدند توصیه می شود با اداره موثر بیماری مانع از بروز عوارض قلبی شوند.

 

وی با بیان اینکه خوشبختانه در حال حاضر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور با اجرای برنامه های مدون توانسته تا حدودی از بروز بیماری های قلبی پیشگیری کند، تصریح کرد: وزارت بهداشت با تاسیس کلینیک های پیشگیری توانسته در آگاه سازی مردم، کاهش بروز ریسک فاکتورها و در نتیجه کاهش بروز بیماری های قلبی نقش موثری ایفا کند.

 

استادیار دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه تهران درباره تاثیر گروه خونی در بروز بیماری های قلبی، گفت: مطالعات بسیاری در این زمینه انجام شده است اما نیاز به انجام مطالعات بسیاری است بنابراین نمی توانیم در حال حاضر تاثیر گروه خونی را در بروز بیماری های قلبی موثر بدانیم البته شاید این مسئله در سال های آینده برای ما بیشتر روشن شود.

 

بیستمین کنگره بین المللی تازه های قلب و عروق، از ۲۰ تا ۲۳ شهریور ۹۷ با حضور سخنرانانی از کشورهای آلمان، ایتالیا، فرانسه، امریکای شمالی، ترکیه، انگلیس، اتریش در مرکزهمایش‌های بین‌المللی برج میلاد در حال برگزاری است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------