بین چاقی و بیماری آسم ارتباط متقابل وجود دارد



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, چاقی
محققان از سالیان قبل به این نتیجه رسیده اند که چاقی موجب افزایش ریسک ابتلا به آسم می شود، اما تحقیق جدید نشان می دهد ممکن است عکس این موضوع هم صحیح باشد. 

به گزارش مهر، محققان اسپانیایی دریافتند افراد مبتلا به آسم در معرض ریسک بالا چاقی قرار دارند، بخصوص افرادی که در بزرگسالی مبتلا به این بیماری می شوند و افرادی که بیماری آسم شان بدون آلرژی است.

 

دکتر «سوبهابراتا مویترا»، سرپرست تیم تحقیق از موسسه سلامت بارسلونا، در این باره می گوید: «در حال حاضر ما می دانیم چاقی می تواند عامل ابتلا به آسم باشد، که احتمالا ناشی از تغییرات فیزیولوژیکی، متابولیکی یا التهابی است.»

 

وی در ادامه می افزاید: «در این مطالعه، ما شرکت کنندگان را به مدت کافی تحت مطالعه قرار دادیم تا رابطه این دو شرایط را مورد بررسی قرار دهیم.»

 

محققان در این مطالعه داده های بیش از ۸۶۰۰ نفر را از ۱۲ کشور اروپایی بررسی کردند. هیچ یک از شرکت کنندگان در زمان شروع مطالعه چاق نبودند. این شرکت کنندگان در دو دوره ۱۰ و ۲۰ ساله تحت مطالعه بودند.

 

پژوهشگران دریافتند حدود ۱۰ درصد افراد مبتلا به آسم در شروع مطالعه در طول ۱۰ سال بعد چاق بودند.

 

به گفته مویترا، «یافته های ما نشان می دهد رابطه بین این دو وضعیت بسیار پیچیده است و باید تحقیقات بیشتری در این زمینه انجام شود. به عنوان مثال ما هنوز نمی دانیم چرا ابتلا به آسم موجب افزایش ریسک چاقی می شود یا آیا درمان های مختلف آسم بر این ریسک تاثیر دارند.»

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------