قاتل خاموش جان 36 تهرانی را گرفت



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,گازگرفتگی
پزشکی قانونی استان تهران اعلام کرد: در پنج ماهه اول امسال، ۳۶ نفر در استان تهران به علت مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن جان باختند. 

 به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ پزشکی قانونی استان تهران با سرد شدن هوا و افزایش استفاده از وسایل گرمایشی گازسوز در منازل، ادارات و اماکن تجاری، پزشکی قانونی استان تهران نسبت به افزایش مرگ ناشی از گازگرفتگی با گاز CO هشدار داد.

 

روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان تهران، ضمن اعلام اینکه در سال گذشته ۱۹۱ نفر و در پنج ماهه اول امسال ۳۶ نفر در استان تهران به علت مسمومیت با گاز مونوکسید کربن جان باخته‌اند که نسبت به پنج ماه سال گذشته، ۴۹ مورد بوده است، ۲۷ درصد کاهش داشته است، بر لزوم رعایت اصول ایمنی در استفاده از وسایل گرمایشی گاز سوز تاکید کرد.

 

اداره کل پزشکی قانونی استان تهران ضمن اشاره به این مسئله که استفاده از وسایل گازسوز و گرمایشی بدون دودکش، نقص در دودکش و نشت گاز به فضای مسکونی، استفاده از وسایل خوراک‌پزی برای گرمایش و نبود تهویه درست و مناسب محیط از جمله مهمترین دلایل تولید و تجمع گاز CO در منازل و اماکن تجاری و اداری است، تاکید کرد برای تأمین گرمای منزل یا محل کار خود به هر وسیله‌ای متوسل نشوید و چنانچه شهروندان در خصوص اصول ایمنی از کارشناسان این امر کمک بگیرند و در صورت استفاده از وسایل گرمازای دودکش دار حتما دودکش‌ها کاملا بررسی شوند.

 

معمولا مسدود بودن دودکش‌های دیوار از عوامل مهم ایجاد مسمومیت و گازگرفتگی و به خطر افتادن جان افراد محسوب می‌شود. باتوجه به اینکه گاز co بدون بو و طعم است، فرد متوجه گازمونوکسیدکربن نمی‌شود و این امر باعث می‌شود فرد علائمی نظیر سر درد، تهوع، سرفه خشک، احساس ناخوشی و در مجموع علائم سرماخوردگی که بدون تب است و در کودکان تهوع و استفراغ و حالت گیجی و خواب آلودگی و در برخی موارد با افت سطح هوشیاری و تشنج همراه است.

 

این اداره کل ابراز امیدواری کرد با رعایت اصول ایمنی از سوی شهروندان، آمار مرگ‌های ناشی از گازگرفتگی در سطح استان کاهش یابد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------