سفر به مریخ باعث سرطان و نابودی روده می شود



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,سفر به مریخ
اگرچه ناسا بسیار علاقمند به ارسال فضانورد به کره مریخ است، اما بررسی های تازه نشان می دهد این سفر می تواند پیامدهای جبران ناپذیری برای فضانوردان داشته باشد.

به گزارش فارس به نقل از سی نت، اگرچه ناسا بسیار علاقمند به ارسال فضانورد به کره مریخ است، اما بررسی های تازه نشان می دهد این سفر می تواند پیامدهای جبران ناپذیری برای فضانوردان داشته باشد.

 

 سفرهای طولانی مدت به عمق فضا وسیاراتی مانند مریخ مخاطرات فراوانی دارد و قبل از برنامه ریزی برای این کار باید بررسی های عمیق تر و دقیق تری صورت بگیرد.

 

پژوهشگران مرکز پزشکی دانشگاه جرج تاون با همکاری ناسا بررسی هایی در این زمینه انجام داده اند که نشان می دهد سفرهای فضایی طولانی مدت باعث دریافت تشعشعات یونیزه شده شدید توسط بدن می شود و این امر به تخریب روده و ابتلای به سرطان می انجامد.

 

تشعشعات یادشده منابع مختلفی دارند و علاوه بر خورشید ممکن است از دیگر ستاره ها نیز به بدن برخورد کنند و در حال حاضر هیچ روش قطعی به منظور بلوکه کرده آنها وجود ندارد. فناوری های فعلی تنها می توانند از فضانوردان در برابر تشعشعات یونیزه سنگین حفاظت کنند و سایر تشعشعات مشابه می توانند روند شکل گیری تومور و تشکیل سلول های سرطانی را تسریع کنند.

 

آزمایش هایی که در این زمینه صورت گرفته نشان می دهد تنها هفت روز سفر در عمق فضا برای زمینه سازی به منظور ابتلای فضانوردان به سرطان های مرگبار کافی است و این مشکلات در عرض 60 روز به حداکثر می رسد و لذا تا زمان یافتن راه حلی قطعی باید از سفرهای این چنینی پرهیز کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------