اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

ابتلای مکرر به کووید ۱۹ عادی می شود



کووید ۱۹,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
کارشناسان می گویند کووید ۱۹ ممکن است تبدیل به نسخه گسترده و تا حدودی خشن تر از سرماخوردگی باشد به طوری که مردم مکرراً به آن مبتلا شوند، حتی اگر اخیراً آلوده شده باشند. 

به گزارش مهر به نقل از هلث دی نیوز، دکتر «امش آدالجا»، سرپرست تیم تحقیق از مرکز امنیت سلامت دانشگاه جانز هاپکینز، گفت: «کروناویروس احتمالاً به چهار عضو از اعضای خانواده خود پیوسته و به یک ویروس کرونای بومی تبدیل می‌شود که به طور مکرر افراد را در طول زندگی درگیر می‌کند.»

 

وی افزود: «این ویروس به یکی از چندین ویروس تنفسی تبدیل خواهد شد که مردم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و با اقدامات متقابل پزشکی و سازگاری با خطر، قابل کنترل تر می‌شود.»

 

با ظهور سویه اومیکرون، کروناویروس در آلوده کردن مجدد حتی کسانی که از محافظت ایمنی در برابر کووید ۱۹ برخوردار هستند مهارت بیشتری می‌یابد.

 

مطالعات برآورد می‌کنند که نرخ عفونت اومیکرون شش تا هشت برابر بیشتر از عفونت دلتا است. اما میزان واقعی ناشناخته است، زیرا بسیاری از عفونت‌ها با آزمایش افراد در خانه گزارش نمی‌شوند.

 

واکسن‌های کووید ۱۹ و عفونت‌های قبلی ممکن است از بیماری‌های شدید محافظت کنند، اما هیچ‌کدام نتوانستند از ابتلای مکرر و دوباره به ویروس جلوگیری کنند.

 

محققان می‌گویند: «ممکن است این ویروس اکنون جهش یافته باشد به طوری که بسیار مسری است اما در مجموع باعث ایجاد بیماری خفیف می‌شود. این ویروس خانواده‌ای از ویروس هاست که محافظت ایمنی پایدار ایجاد نمی‌کند، بنابراین به احتمال زیاد، می‌توانیم به طور دوره‌ای مجدداً آلوده شویم.»

 

برخلاف آنفلوانزا، اما مانند سرماخوردگی، کووید این پتانسیل را دارد که به یک محرک در تمام طول سال تبدیل شود.

 

در حالی که موج‌های کووید ۱۹ در ماه‌های زمستان شدیدتر است، زیرا مردم به داخل خانه می‌روند و خطر ابتلاء به عفونت افزایش می‌یابد، اما می‌تواند در تابستان هم همه‌گیری ایجاد کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------