اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

خبر خوب آژانس بهداشت اتحادیه اروپا درباره آبله میمون



 آبله میمون,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
آژانس بهداشت اتحادیه اروپا (ECDC) روز دوشنبه (۲۳ می) اعلام کرد که خطر شیوع بیماری نادر آبله میمون به طور گسترده در بین جمعیت عمومی "بسیار کم" است، اما برای گروه‌های خاص این خطر بیشتر است. 

به گزارش خبرآنلاین، آندریا آمون، مدیر مرکز اروپایی پیشگیری و کنترل بیماری اروپا در بیانیه‌ای گفت: «بیشتر موارد فعلی با علائم خفیفِ بیماری ظاهر شده‌اند و برای جمعیت گسترده‌تر، احتمال شیوع بسیار کم است». او اضافه کرد: احتمال شیوع ویروس از طریق تماس نزدیک بیشتر است.

 

از تاریخ ۲۱ می، سازمان بهداشت جهانی گزارش‌هایی از ۹۲ مورد تأییدشده آبله میمون و ۲۸ مورد مشکوک از ۱۲ کشوری که این بیماری در آنها بومی نیست (از جمله چندین کشور اروپایی، ایالات متحده، استرالیا و کانادا) دریافت کرده است.

 آبله میمون,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی

روز دوشنبه (۲۳ می)، آژانس بیماری‌های عفونی دانمارک (SSI) نیز گزارش داد که اولین مورد در این کشور (در اسکاندیناوی) تأیید شده است.

 

استلا کیریاکیدس، کمیسر اروپا برای سلامت و ایمنی غذا گفت: «من نگران افزایش تعداد موارد گزارش‌شده آبله میمون در اتحادیه اروپا و در سطح جهان هستم. ما از نزدیک وضعیت را تحت‌نظر داریم».

 

علائم آبله میمون شامل تب، دردهای عضلانی، تورم غدد لنفاوی، لرز، خستگی و راش آبله مرغان در دست‌ها و صورت است.

 

تا کنون هیچ درمانی برای این بیماری یافت نشده، اما علائم معمولاً پس از دو تا چهار هفته از بین می‌روند. این بیماری در ۱۱ کشور آفریقایی، بومی شده است.طبق گفته ECDC، این ویروس می‌تواند باعث بیماری شدید در میان گروه‌های خاصی مانند کودکان خردسال، زنان باردار و افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، شود.

 

 آبله میمون,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی

این آژانس همچنین به خطر انتقال ویروس "از انسان به حیوان" اشاره کرد و گفت که در صورت سرایت این ویروس به حیوانات، این خطر وجود دارد که این بیماری در اروپا بومی شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------