آلودگی هوا به شدت سلامت کودکان را تهدید می کند



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,آلودگی هوا
طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی، بیش از ۹۰ درصد کودکان جهان هوای آلوده استنشاق می کنند که سلامت و رشدشان را در معرض خطر جدی قرار می دهد و متاسفانه موجب مرگ بسیاری از آنها می شود. 

به گزارش مهر، طبق آخرین گزارش، سازمان بهداشت جهانی برآورد کرده است که در سال ۲۰۱۶، ۶۰۰ هزار کودک در جهان به دلیل عفونت های شدید دستگاه تنفس تحتانی ناشی از آلودگی هوا جان شان را از دست داده اند. این آمار بسیار سنگین مرگ و میر کودکان عمدتا در کشورهای با درآمد پایین و متوسط روی می دهد.

 

به گفته سازمان بهداشت جهانی، یکی از دلایلی که کودکان در مورد تاثیرات آلودگی هوا آسیب پذیرتر هستند این است که سریع تر از بزرگسالان نفس می کشند و در نتیجه آلاینده های بیشتری را جذب می کنند.

 

دلیل دیگر می تواند این باشد که کودکان فاصله کمتری با زمین دارند، و غلظت آلاینده ها در سطح زمین به حداکثر می رسد. کودکان در شرایطی هستند که مغز و بدن شان هنوز در حال رشد است.

 

گزارش نشان می دهد زمانی که زنان باردار در معرض هوای آلوده قرار می گیرند، احتمالا زایمان زودرس دارند و نوزادشان در هنگام تولد وزن کمی دارد.

 

آلودگی هوا همچنین بر رشد عصبی و توانایی شناختی تاثیر می گذارد و موجب بروز آسم و سرطان دوره کودکی می شود. کودکانی که در معرض میزان بالا آلودگی هوا قرار می گیرند در معرض ریسک بالا ابتلا به بیماری های مزمن نظیر بیماری قلبی-عروقی در سنین بالا هستند.

 

نوزادان و کودکان در برابر آلودگی هوا داخل خانه ها نظیر سوخت ها و تکنولوژی های مرتبط با پخت و پز، گرمایش و روشنایی هم آسیب پذیرتر هستند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------