چرا افراد بر اثر نوشیدن الکل می‌میرند یا آسیب دائم می‌بینند؟



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,مشروبات الکلی

بسیاری از افراد مصرف‌کننده الکل، با این گمان که فروشنده آنها مشروبات اصلی برای آنها می‌آورد اصلاً به مسمومیت فکر نمی‌کنند. بویژه اینکه برخی از آنها با این گمان که بطری‌های پلمب شده مطمئن و وارداتی هستند با خیال راحت آن را مصرف می‌کنند و حتی مشتری دائمی یک فروشنده ثابت می‌شوند و به یکدیگر معرفی می‌کنند.

 

غافل از اینکه این روزها دیگر حتی به بطری‌ها هم نمی‌شود اعتنا کرد و درست مانند مواد مخدر این بطری‌ها در آشپزخانه‌های زیرزمینی پر می‌شوند و حتی توسط همان تولیدکنندگان شیشه و روانگردان توزیع می‌شوند. به این ترتیب آنهایی که قصد جایگزینی الکل با روانگردان یا مواد مخدر سنتی را هم داشته باشند باز مشتری ثابت همین ساقی‌های تولیدکننده هستند. همین مشتریان ثابت این تولیدکننده‌ها را که با دستکاری در طعم‌ها، به آن طعم بهتری می‌بخشند را به یکدیگر معرفی می‌کنند و همین مسأله سبب مرگ تعداد زیادی یک باره در یک استان می‌شود. همچنین که تجربه هم نشان داده در میهمانی‌ها مواد مخدر و مسکرات در کنار هم مصرف می‌شوند و همین مسأله ماجرا را حادتر می‌کند.

 

شاید در یک نگاه سطحی به ذهن این مسأله متبادر شود که موضوع اصلی مصرف الکل و مسکرات است. اما شوک خبری مرگ و میر در اثر مصرف الکل دست‌ساز در چند ماه اخیر این مسأله را رد می‌کند.و اینک همه براین باورند که صاحب‌نظران و مسئولان باید فکری به حال وضعیتی کنند که در آن این مرگ و میر و کوری ناشی از الکل تقلبی روبه افزایش است.

 

مخفی‌کاری و لاپوشانی، راه حل نیست

اکنون دوباره یک سؤال همیشگی و بسیار مهم پیش روی جامعه ایرانی است. چه باید کرد و با این موضوع از چه منظری باید روبه‌رو شد؟ دراین باره چند تصور درباره شیوع مصرف الکل دست‌ساز وجود دارد. بخشی براین باورند که این افراد به‌دلیل نقض قوانین شرع و استفاده از خوردنی که حرام دانسته شده مستحق این اتفاقات هستند وباید بی‌توجه بود تا بتدریج خود این اتفافات و مرگ و میرها سبب خودداری از مصرف شود. اما برخی از صاحب‌نظران با بررسی شرایط نظر دیگری دارند. آنها براین باورند که همه این حوادث و حتی انتشار آمار مرگ و میر سبب خودداری از مصرف و منع آن نمی‌شود. بلکه با وجود موارد متعدد ناشی از سنکوپ و مرگ‌های آنی در اثر مصرف مواد مخدر و البته گسترش روزافزون مسائلی که سبب سرخوردگی جوانان می‌شود این نوع مصرف هم رشد آماری خواهد داشت. و به‌طور حتم در ماه‌های آینده خبرهای بیشتری از سریال مرگ‌ها و مسمومیت‌های چند صد نفره در استان‌ها خواهیم شنید. این دست صاحب‌نظران براین باورند که قبل از هرچیزی باید در جامعه ایرانی این مسأله پذیرفته شود که ما معتادان به الکل بویژه درمیان بخش جوان جامعه داریم. یا حتی بخش قابل توجهی از افراد وجود دارند که به‌صورت تفننی و از روی سرگرمی به سمت مصرف مسکرات روی می‌آورند. پس راه‌حل در انتشار خبر صرف مرگ و میر در اثر مسمومیت با الکل و سپس لاپوشانی کل ماجرا نیست.

 

 ایران  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------