تغییر تاریخ‌مصرف داروها در ناصرخسرو



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,ناصرخسرو
عضو هیئت مدیره انجمن داروسازان ایران نسبت به خرید دارو از بازار ناصرخسرو به مردم هشدار داد و گفت: سوداگران ناصرخسرو بی‌شرمی را به حدی رسانده‌اند که تاریخ مصرف داروها را به صورت کاملا آشکار تغییر می‌دهند و در مواجهه با اعتراض بیماران، توجیه می‌کنند که تاریخ مصرف داروها تا یک سال قابل تمدید است.

دکتر رهبرمژدهی‌آذر، در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن هشدار نسبت به تهیه دارو از ناصر خسرو، گفت: متاسفانه گاهی اوقات شاهد هستیم که مردم مجبور می‌شوند داروهای مورد نیاز خود را از ناصرخسرو و سایت‌های مجازی غیر رسمی تهیه کنند. در این زمینه مردم باید بدانند که سلامت بیماران خود را در معرض خطری بیش از  بیماری اولیه قرار داده‌اند. متاسفانه بحث تحریم‌ها و برخی کمبودهای دارویی، سبب رونق بازار ناصر خسرو شده و این موضوع نگرانی‌های زیادی را در جامعه داروسازی کشورمان ایجاد کرده است.

 

وی افزود: سوداگران ناصرخسرو بی شرمی را به حدی رسانده‌اند که تاریخ مصرف داروها را به صورت کاملا  آشکار تغییر می‌دهند و در مواجهه با اعتراض بیماران، توجیه می‌کنند که تاریخ مصرف داروها تا یک سال قابل تمدید است.  این درحالی است که چنین ادعایی،  دروغ و کذب محض است.

 

مژدهی‌آذر تاکید کرد: هیچ شخصی حق ندارد تاریخ مصرف یک دارو را تغییر دهد و چنین حرف‌هایی هم که از سوی فروشندگان دارو در ناصرخسرو مطرح می‌شود، خلاف واقع است. مردم باید بدانند که آنها هدفی جز فریب مردم و پر کردن جیب قاچاقچیان دارو، دنبال نمی‌کند.

 

عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران افزود: متاسفانه در شرایط فعلی به نظر می‌رسد علاوه بر داروهای خارجی، داروهای ایرانی هم در ناصرخسرو عرضه می‌شود و در این خصوص باید اطلاع‌رسانی دقیقی به مردم انجام شود تا از خرید دارو جز از داروخانه‌های رسمی کشور پرهیز کنند.

 

وی در پایان تاکید کرد: حتی داروخانه‌های رسمی نیز مجاز به تغییر تاریخ انقضای داروها نیستند و این کار تخلف محسوب می‌شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------