44میلیون عدد آنژیوکت وارد کشور شد



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, آنژیوکت
سرپرست گروه نظارت بر تامین تجهیزات و ملزومات پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از واردات بیش از 44 میلیون عدد آنژیوکت در هشت ماه امسال و صرف بیش از چهار و نیم میلیون یورو ارز تا این تاریخ برای آن خبر داد و گفت: از بابت واردات مشکلی وجود نخواهد داشت. 

محمد مهدی علاالدین روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: وضعیت واردات آنژِیوکت در هشت ماه امسال نسبت به سال های پیشین بسیار مناسب بوده است و در مقایسه با میزان واردات در سال 1395 که 26میلیون بوده و واردات سال 1396 که حدود 38 میلیون عدد بوده است، تا همین تاریخ نیز واردات مناسبی صورت گرفته و از این بابت مشکلی نخواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: برای واردات آنژیوکت مورد نیاز مراکز درمانی سراسر کشور در سال جاری بالغ بر 9.6 میلیون یورو ارز تخصیص یافته که تاکنون 7.9 میلیون یورو آن تامین و جذب شده است. می توان انتظار داشت که واردات آنژیوکت تا پایان سال تا دو برابر نیز افزایش یابد.

سرپرست گروه نظارت بر تامین تجهیزات و ملزومات پزشکی وزارت بهداشت افزود: همچنین به دلیل اهمیت این کالا و لازم بودن آن برای بسیاری از فرآیندهای درمانی، ذخیره استراتژیک مناسبی از برندهای برتر آنژیوکت از سوی تامین کنندگان پشتیبان وزارتی وارد و اندوخته شده است.

 

علاء الدین تصریح کرد: از ابتدای سال میزان 320 هزار عدد آنژیوکت در کشور تولید شده و با توجه به تامین مواد اولیه لازم تا 20 روز آینده، تعداد یک میلیون عدد آنژیوکت تولیدی به بازار عرضه خواهد شد.

 

وی افزود: دو شرکت دیگر نیز که توانمندی مناسبی دارند، مقدمات لازم برای تولید آن را فراهم آورده اند وانتظار می رود تولیدات این شرکتها نیز بزودی وارد بازار شود تا میزان اتکا به واردات در این خصوص کاهش یابد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------