افزایش تولد "نوزادان با روده خارج از بدن" در آمریکا



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,نارسایی مادرزادی
کارشناسان آمریکایی در یک مطالعه‌ جدید به بررسی ارتباط بین تولد "نوزادان با روده خارج از بدن" با مصرف مخدرها در دوره بارداریِ مادران این نوزادان پرداختند. 

به گزارش ایسنا، آمار نشان می‌دهند که میزان تولد نوزادان مبتلا به این نارسایی مادرزادی در آمریکا رو به افزایش است و بررسی‌ها حاکیست که این عارضه می‌تواند با مصرف مخدرها در دوران بارداری مرتبط باشد.

 

مرکز کنترل و پیشگیری از امراض آمریکا به بررسی موارد تولد نوزادانی پرداخته که با نارسایی مادرزادی "روده خارج از بدن" متولد شده‌اند. در این شرایط طی یک عمل جراحی روده به داخل بدن برگردانده می‌شود اما پس از درمان، نوزاد همچنان با مشکلات گوارشی و جذب غذا مواجه است.

 

علت این عارضه مشخص نیست اما احتمال اینکه مادران کمتر از ۲۰ سال نوزادان مبتلا به این نارسایی مادرزادی را به دنیا آورند بیشتر است. بررسی انجام شده در آمریکا نشان می‌دهد نرخ تولد نوزادان با روده خارج از بدن از سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ میلادی افزایش ۱۰ درصدی یافته‌ است. همچنین بیشترین افزایش در میان نوزادانی بوده که از مادران ۲۰ تا ۳۰ ساله متولد شده‌اند.

 

در عین حال متخصصان به علت افزایش تولد نوزادان مبتلا به این عارضه پی نبرده‌اند اما نتایج بررسی جدید حاکی از ارتباط این مشکل مادرزادی با مصرف مخدرها در دوران بارداری است. به گفته آنها، میزان شیوع این عارضه مادرزادی در مناطقی که مصرف مخدرهای تجویزی بیشتر بوده، بالاتر است.

 

به گزارش لایوساینس، با این وجود متخصصان تاکید کردند که در این مطالعه تنها "ارتباط" بین مصرف مخدرها با عارضه مادرزادی روده خارج از بدن مشاهده شده و تایید کننده این اثرگذاری نیست.       

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------