تنگی نفس همراه با سرگیجه؛ فاکتورهای پرخطر لخته شدن عروق خونی



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,تنگی نفس
از آنجایی که لخته شدن خون می‌تواند دردناک و بسیار خطرناک باشد، تشخیص علائم آن مهم است. 

به گزارش فارس، اگرچه لخته شدن خون می‌تواند به جلوگیری از خونریزی‌های شدید کمک کند اما به همان اندازه می‌تواند مضر و خطرناک باشد.

 

براساس گزارش «مدیکال دیلی»، اگر لخته شدن خون در سیاهرگ‌های عمقی بدن رخ دهد، وضعیتی به نام «ترومبوز سیاهرگی عمقی» را ایجاد می‌کند.

 

«لوئیس ناوارو» موسس مرکز درمان رگ در نیویورک‌سیتی گفت: از آنجایی که لخته شدن خون می‌تواند دردناک و بسیار خطرناک باشد از همین رو تشخیص علائم آن مهم است.

 

طبق این گزارش، در اینجا با برخی از علائم لخته شدن خون آشنا می‌شوید.

 

ورم یکی ازپاها

«پاتریشیا واسالو» استادیار قلب‌شناسی دانشگاه «نورت‌وسترن» گفت: در بیشتر موارد لخته شدن منجر به ورم پا، به خصوص در زیر زانو می‌شود. علت این مشکل این است که خون در رگ لخته شده و نمی‌تواند به قلب شما بازگردد بنابراین فشار خون باعث می‌شود تا مایع وارد بافت پا و در نتیجه تورم پا شود.

  

تغییر رنگ پوست 

به هنگام مسدود شدن جریان خون،‌ تغییر رنگی در پوست رخ می‌دهد و رنگ پوست کبود، بنفش یا قرمز می‌شود. اگر این تغییر رنگ همراه با خارش یا گرم شدن باشد باید سریعا به پزشک مراجعه کرد.

 

تنگی نفس

به دنبال لخته شدن رگ‌های خونی، اکسیژن کاهش می‌یابد و فرد با سرفه‌های شدید و مشکلات تنفسی مواجه می‌شود که اگر این علائم با سرگیجه همراه باشند می‌تواند نشانه‌ای از لخته شدن خون در ریه‌ها باشد و باید فورا با اورژانس تماس گرفته شود.

  

درد در یکی از پاها یا بازوها 

این نوع درد به خودی خود اتفاق می‌افتد و با علائم تغییر رنگ و تورم همراه است. متاسفانه درد ناشی از لخته شدن خون به آسانی با درد گرفتگی عضلانی اشتباه گرفته شده و به درستی تشخیص داده نمی‌شود، و به طور ویژه‌ای خطرناک است.

 

دردشدید قفسه سینه

زمانی که لخته‌های خون به سمت ریه‌ها حرکت کند منجر به انسداد جریان خون ریوی (آمبولی ریه) می‌شود که علائمی شبیه به حمله قلبی دارد.

 

گفتنی است؛ داشتن این علائم نشانه قطعی برای لخته شدن خون نیست و شما در صورت مشاهده این علائم باید به پزشک مراجعه کرده و تشخیص نهایی توسط پزشک صورت گیرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------