شناسایی عامل اصلی تنظیم کننده فعالیت سیستم ایمنی بدن



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,سیستم امنیتی بدن
بسیاری از بیماری ها به علت نقص سیستم امنیتی بدن رخ می دهند و حالا دانشمندان عامل اصلی تنظیم کننده فعالیت سیستم امنیتی بدن را شناسایی کرده اند.

به گزارش فارس به نقل از نیواطلس، بسیاری از بیماری ها به علت نقص سیستم امنیتی بدن رخ می دهند و حالا دانشمندان عامل اصلی تنظیم کننده فعالیت سیستم امنیتی بدن را شناسایی کرده اند.

 

 اگر فعالیت سیستم ایمنی بدن به شکلی مطلوب رخ ندهد، نتیجه آن ابتلا به یکی از انواع سرطان است و اگر این فعالیت بیش از حد باشد نتیجه امر ابتلا به بیماری هایی مانند التهاب روده خواهد بود.

 

 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,سیستم امنیتی بدن

 

پژوهشگران بعد از 10 سال تلاش موفق به شناسایی مولکولی شده اند که فعالیت سیستم ایمنی بدن را تنظیم کرده واز کم کاری یا پرکاری آن جلوگیری می کند.

 

سلول های موسوم به تی سلز یا ترگز مولفه اساسی سیستم ایمنی بدن هستند و هرگونه کاهش آنها بر روی فعالیت سیستم مذکور تاثیر منفی می گذارد. مولکولی که به تازگی شناسایی شده و در این زمینه تاثیرگذار است، microRNA-142 نامیده می شود و به عنوان یک کلید مرکزی برای تنظیم عملکرد Treg مورد استفاده قرار می گیرد.

 

ردگیری عملکرد این مولکول توسط محققان دانشگاه منچستر نشان داده که چگونه microRNA-142 فعالیت سیستم ایمنی بدن را منظم می کند و از این کشف مهم می توان برای بهبود روش های مورد استفاده برای مقابله با بیماری هایی مانند انواع آلرژی و سرطان و بیماری های عفونی بهره گرفت.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------