2000 باکتری ناشناخته در روده انسان کشف شد



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, روده انسان
محققان با استفاده از ابزار پیشرفته علمی موفق به شناسایی تقریبا 2000 گونه باکتری جدید و ناشناخته در روده انسان شده اند. 

به گزارش فارس به نقل از نیواطلس، باکتری های مذکور توسط یک گروه از دانشمندان بین المللی شناسایی شده اند و دانش بشر در مورد گونه های میکروبی که در داخل بدن انسان زندگی می کنند را به میزان چشمگیری ارتقا می دهد.

 

بر همین اساس روش های رایانه ای تازه ای به منظور شناسایی و ردگیری فعالیت های باکتری های مذکور ابداع خواهد شد که بر توان بشر برای مقابله با بیماری های خطرناک خواهد افزود.

 

 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, روده انسان

تعداد زیرارگانیسم هایی که در درون بدن انسان زندگی می کنند، بالغ بر چندین تریلیون مورد است و روده انسان میزبان بزرگترین جمعیت از چنین باکتری هایی است. تعداد 30 تا 40 گونه از این باکتری ها بسیار بیشتر از نمونه های دیگر است، اما گونه های بسیار بیشتری از آنها هم وجود دارند که در درون بدن افراد زندگی می کنند.

 

بر اساس یافته های دانشمندان بین 1000 تا 40 هزار گونه باکتری متفاوت در درون بدن انسان زندگی می کنند که هنوز شناسایی نشده اند و طبقه بندی و درک ویژگی های آنها از اهمیت بسیار زیادی به منظور مقابله با بیماری ها و عفونت های مختلف برخوردار است.

 

از مجموع 1952 گونه باکتری جدیدا شناسایی شده نیمی از آنها قابل طبقه بندی در قالب گونه های باکتریایی قبلا شناسایی شده نیستند و نمونه هایی کاملا جدید محسوب می شوند و لذا باید در این مورد پژوهش های بیشتری انجام شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------