نجات کودکان از بیماری های مرگبار با لیزر و هوش مصنوعی



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,هوش مصنوعی
بیل گیتس با یادآوری این موضوع که ناتوانی روش های درمانی متعارف به مرگ دهها میلیون نفر در عرض چند ماه خواهد انجامید، از ابداع روش های جدیدی در این زمینه سخن گفت. 

به گزارش مهر به نقل از دیجیتال ترندز، بیل گیتس با همکاری شرکتی موسوم به اینتلکچوال ونچرز موسسه ای به نام Disease Modeling را تاسیس کرده که قصد دارد با استفاده از فناوری هوش مصنوعی و لیزر روش های جدیدی را برای درمان بیماری هایی ابداع کند که کودکان کم سن و سال را در کشورهای در حال توسعه به کام مرگ می فرستد.

 

از جمله بیماری هایی که در قالب این طرح برای مقابله با آنها تلاش می شود می توان به مالاریا، فلج اطفال و ذات الریه اشاره کرد. حدود ۶۰ محقق با طرح یادشده همکاری دارند و تلاش می کنند با استفاده از محصولاتی همچون چاپگرهای سه بعدی پیشرفته، انواع دستگاه های پرتاب لیزر، محصولات پزشکی جدید و غیره حشرات و باکتری های عامل ایجاد بیماری های مختلف را بررسی کرده و روش های جدیدی برای مقابله با آنها بیابند.

 

موسسه Disease Modeling از تعداد زیادی نرم افزار هوشمند و دوربین برای شناسایی ویژگی های حشره های بیماری زا استفاده می کند و تابش نور لیزر بر روی این حشرات نمونه های مرگبار و خطرناک تر آنها را مشخص می کند.

 

بیل گیتس و ناتان میرولد موسسه Intellectual Ventures امیدوارند که با صرف هزینه و جذب متخصصان توانمند بتوانند نمونه اولیه واکسن هایی را تولید کنند که در آن واحد بتوانند با چند نوع بیماری مرگبار مقابله کنند. یکی از نتایج همکاری این دو شرکت تولید محصولی موسوم به Arktek بوده که برای خنک نگهداشتن واکسن ها در نقاط بدون برق به مدت یک ماه با استفاده از یک نوع عایق حرارتی خاص به کار می رود.

 

 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,هوش مصنوعی

این دو مجموعه برای مقابله با بیماری ذات الریه که قاتل بسیاری از کودکان زیر ۵ سال در کشورهای کمتر توسعه یافته است، سیستمی را برای استفاده در بیمارستان های صحرایی ابداع کرده اند که از الکتریسیته ساکن برای تامین و ذخیره سازی اکسیژن درمانی بهره می گیرد.وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی قبلاً به خاطر اختلافات با نتانیاهو از سمت خود استعفا داده بود. بعد از استعفای لیبرمن، نتانیاهو خود سمت وزارت خارجه را نیز برعهده گرفت.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------