روزه و ورزش منظم جلوی ابتلا به پارکینسون و آلزایمر را می‌گیرد



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,روزه و ورزش منظم
یکی از فعالیت های روزمره بدن تلاش برای دفع پروتئین هایی است که دیگر استفاده و کاربردی ندارند. بررسی های دانشمندان نشان می دهد روزه گرفتن مرتب و ورزش کردن منظم به این روند کمک می کند. 

به گزارش فارس به نقل از نیواطلس، برخی پروتئین ها به علت سمی بودن وبرخی دیگر به علت اضافی بودن باید دفع شوند. اما کنترل و منظم سازی این فرایند به حفظ سلامت بدن کمک شایانی می کند.

 

دانشمندان بر این باورند که چنین کاری موجب عدم ابتلا به بیماری هایی مانند آلزایمر و پارکینسون خواهد شد. نکته مهم این است که در گذر زمان و با افزایش سن افراد فرایند دفع پروتئین های اضافی در بدن به درستی عمل نمی کند و تجمع پروتئین های مسموم و مخرب می تواند سلامت انسان را به طور جدی به خطر بیندازد.

 

از همین رو محققان دانشگاه هاروارد تحقیقاتی را برای یافتن راهی به منظور کمک به دفع منظم این پروتئین ها انجام داده اند که نشان می دهد روزه گرفتن و ورزش کردن کلید تداوم مناسب روند دفع پروتئین های اضافی است. آنان می گویند بررسی هایی که در این زمینه بر روی موش ها انجام شده حاکی است روزه و ورزش باعث بهبود عملکرد کبد و نیز افزایش ترشح برخی هورمون های مفید در بدن می شود که به دفع پروتئین های مضر کمک می کند.

 

 آزمایش های مشابهی که در همین زمینه بر روی انسان ها صورت گرفته حاکیست با ورزش و روزه گرفتن روند تخریب پروتئین های مضر تشدید می شود و همین مساله می تواند زمینه ساز یافتن روش هایی جدید برای درمان بیماری هایی همچون آلزایمر و پارکینسون باشد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------