تاثیر فیبر خوراکی در اثربخشی درمان‌های سرطان



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,فیبر خوراکی
بررسی‌ها نشان می‌دهد: مصرف میزان قابل توجهی از فیبر خوراکی به روند اثربخشی درمان‌های سرطان کمک می‌کند. 

به گزارش ایسنا، محققان بر این باورند نوع مواد خوراکی مصرفی می‌تواند بر چگونگی اثربخشی روش‌های درمانی سرطان تاثیرگذار باشند. رژیم‌های غذایی سرشار از فیبر میکروب‌های روده را تغییر داده و موجب می‌شوند روش‌های درمانی مورد استفاده تاثیر بیشتری داشته باشند. هرچند، پروبیوتیک‌ها این تاثیر مثبت را با خود به همراه ندارند.  

 

در این بررسی محققان به مطالعه روی تعدادی بیمار مبتلا به سرطان پوست پرداختند که نوعی ایمن درمانی موسوم به PD-۱ را دریافت کرده‌اند. محققان مشاهده کردند در افرادی با رژیم غذایی سرشار از فیبر، احتمال اینکه رشد تومورهای سرطانی متوقف شود یا سرعت آن کاهش پیدا کند، پنج برابر بیشتر از افرادی بوده که رژیم غذایی آنان حاوی میزان پایینی از فیبر خوراکی است.

 

محققان آمریکایی اظهار داشتند: رژیم‌های غذایی سرشار از فیبر به رشد انواع مختلفی از میکروب‌های روده کمک می‌کند که در نتیجه آن اثربخشی ایمن درمانی PD-۱ بیشتر خواهد بود. هرچند، مکمل‌های حاوی پروبیوتیک‌ها که حاوی باکتری‌های مفید هستند در حقیقت تنوع میکروب‌ها را در روده بیماران مبتلا به سرطان کاهش می‌دهد.

 

به گزارش ایسنا به نقل از MNN، محققان همچنین مشاهده کردند: مصرف خوراکی‌های فراوری شده و افراط در مصرف مواد قندی موجب می‌شود باکتری‌های مرتبط با واکنش مثبت بدن به ایمن درمانی کاهش پیدا کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------