ساخت تخمدان مصنوعی برای درمان زنان نابارور



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,تخمدان مصنوعی
محققان به تازگی موفق به ساخت تخمدان مصنوعی شدند که می‌تواند به درمان ناباروری زنان کمک کند. 

به گزارش فارس، دانشمندان دانشگاه «فریدریش-آلکساندر ارلانگن-نورنبرگ» در آلمان با استفاده از یک ماده زیست‌تخریب‌پذیر و ژلاتین موفق به ساخت تخمدان مصنوعی شدند که با تقلید از عضو اصلی می‌تواند به درمان ناباروری زنان کمک کند.

 

براساس گزارش «مدیکال دیلی»، محققان از روش «الکتروریسی» برای مخلوط کردن مواد زیست تخریب‌پذیری به نام «پلی‌کپرولاکتون» با ژلاتین استفاده کردند تا فیبرهای نازکی را بسازند که قشر تخمدان را تشکیل می‌دهند. سپس این تخمدان‌های مصنوعی را بر روی خوک‌ها آزمایش کردند و دریافتند که تعداد فولیکول‌های قابل رشد افزایش یافته که این نشان‌دهنده موفقیت در تقلید از عضو اصلی است.

 

طبق گفته انجمن سرطان آمریکا، امروزه سرطان‌ها تاثیر قابل توجهی بر بارداری زنان می‌گذارند. داروهای شیمی‌درمانی با آسیب‌ به تخمک‌های زنان منجر به مشکلات باروری آنها می‌شود.

 

پیش از این، برای افزایش شانس بارداری بیماران سرطانی، پزشکان تخمدان‌های بیماران را برداشته و فریز می‌کنند و پس از روند درمان، تخمدان‌ها را مجددا در بدن بیمار قرار می‌دهند اما در سرطان‌های بدخیم ممکن است پس از مراحل درمان نیز مجددا به بافت‌های تخمدان آسیب برسد. از همین رو محققان در تلاش برای کشف راهی جدید هستند. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------