نابودی باکتری‌های بیمارستانی از طریق یک فناوری جدید



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, باکتری‌های بیمارستانی
یکی از متداول‌ترین شیوه‌های ابتلای بیماران بستری در بیمارستان‌ها به انواع عفونت، استفاده پزشکان از کاتتر برای انتقال دارو و غیره به داخل بدن است، اما فناوری نوین این مشکل را هم برطرف کرده است. 

به گزارش فارس به نقل از نیواطلس، کاتتر لوله‌ای منعطف و باریک است که از آن در حوزه‌های مختلف پزشکی استفاده می شود. لوله های یادشده در زمان ورود به بدن انسان ممکن است آلودگی‌های خارجی را به آن منتقل کرده و سبب تشدید عفونت و ایجاد بیماری‌های جدید شوند.

 

پژوهشگران دانشگاه براون در رودآیلند آمریکا، یک کاتتر جدید تولید کرده‌اند که بدنه آن از پلیمری تازه پوشانده شده که می تواند مانع از انتقال هرگونه عفونت شود. محققان می‌گویند این کاتتر و پوشش آن هرگونه عفونتی را از بین می برد و باکتری های مضر را نابود می کند.

 

یکی از مواد تشکیل دهنده پوشش پلیمری این کاتتر دارویی ضدباکتری به نام auranofin است که با ماده شیمیایی پلی اورتان ترکیب شده است. ترکیب نهایی به صورت یک مایع درآمده و کاتتر به آن آغشته می شود تا در نهایت محصول جدیدی به دست آید که حتی در صورت 500 بار کشیده شدن و تازده شدن مشکلی پیدا نمی کند.

 

آزمایشاتی که در این مورد صورت گرفته نشان می دهد کاتتر مذکور توانسته در عرض 26 روز جلوی رشد باکتری خطرناکی به نام Staphylococcus aureus یا MRSA را بگیرد. قدرت داروی auranofin که در این ترکیب مورد استفاده قرار گرفته از بسیاری از انتی بیوتیک های عادی بیشتر است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------